lördag 31 juli 2010

Pay day is a happy day

Gårdagen var en bra dag. Jag fick lön. Trots att den inte var så stor (speciellt när jag är van att få det dubbla per månad i Finland) så var det en välbehövlig summa pengar. Mitt franska konto började nämligen vara ganska tomt. Jag måste ladda om mitt buss- och tågkort för augusti idag, men jag hade inte ens tillräckligt med pengar på kontot för att kunna göra det. Men nu är det åtgärdat. I morse åkte jag till banken och satte in mina checkar och turligt nog för mig så finns pengarna genast på kontot. Däremot har jag lite problem med att förstå mig på lönespecifikationen. En kille på jobbet tog sig en titt och påstod att jag bara har fått betalt från 15 juni till 3 juli och att resten av lönen kommer i slutet av augusti. That would make sense eftersom det är de dagar som är markerade på specifikationen. Det som inte makear så mycket sense är vad jag fick betalt för i slutet av juni i så fall. Där är inga dagar eller timmar utmärkta så det är också lite konstigt. Tackar vet jag finska lönespecifikationer!

Dagens citat:

Jag: I got 45 euros in tips today!
Chris: I hate you.
Jag: No, you love me.
Chris: Yes I do. But that has nothing to do with the fact that I hate you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar