måndag 12 juli 2010

Rain

Det jobbiga med att jobba 16-00 varje dag är att när jag stiger upp så är ingen hemma eller så är de på väg på jobb, och när jag kommer hem så sover alla eller så är de på väg att gå och lägga sig. Enda undantaget var häromkvällen när jag och Ebba båda kom hem ungefär halv 1 och köket var packat med folk. Visserligen fanns det bara fyra personer i det men relaterat till storleken på vårt kök så betyder det att det var packat. Hur som helst så betyder detta att jag alltid har hela dagen att döda all by myself. Igår gick jag dock till parken med Chris eftersom han på nåt sätt alltid har lyckats jobba när vi andra har gått dit, så då var jag ju inte ensam. Anyway. Nu har jag bara två sådana dagar kvar och sedan hoppas jag på några öppningsskift.

På tal om tennis, så tycker jag att det borde vara fotbolls-VMs-final varje dag (Holland skulle dock kunna vinna istället för Spanien). Igår var det lugnt och skönt på restaurangen (och inte ett enda spansk bord för min del!) eftersom alla tydligen beslöt att kolla in finalen istället. Däremot var det ett av mina bord som bestämde sig för att sticka utan att betala. Inte kul. Ett annat bord ville ge mig dricks men betalade med kort. Problemet är ju att vi inte får ta mer från kortet än den egentliga summan. Tydligen hade dessa trevliga britter inga euron på sig, men ville ändå ge mig nåt, så jag fick £10 istället. Bättre än ingenting antar jag.

Och just det ja! Det regnar igen! Hurra!

Nu ska jag iväg till Frankrikes största shoppingcenter och jaga en ny korköppnare. Förhoppningsvis en bra sådan denna gång.

2 kommentarer:

  1. Nå £10 är ju mer än 10€, och du kan använda den sen då du kommer och hälsar på mig! :)
    Korköppningsshoppning påminner mig om då jag lyckades slarva bort vår lägenhets korköppnare vid sjön, som tur fanns det nya på Auchan till någorlunda vettigt pris...
    Och där är en till sak (dricks på kort) som man tycker dom skulle ha fattat att göra något åt på Disney, men nej, hur skulle dom nu det... Dom ändrar bara på såna saker som redan fungerar...

    SvaraRadera
  2. Jag vet att jag kan använda det senare så jag tror jag håller det även om flera britter redan erbjudit sig att ta hand om det...

    Men det där med dricks på kort så har att göra med det att vi egentligen inte får ta emot dricks alls (vad jag förstod på han som tränade mig så är det inte tillåtet nånstans i Frankrike) men alla gör det ändå. Alltså får vi inte ta mera från kortet än vad den egentliga summan är. Dricksen måste ges i kontanter, men om de inte har några så blir man utan. Som jag som gick miste om 10 euro. En annan gång gick jag miste om 17 euro eftersom det var nåt problem med kortmaskinen vilket resulterade i att inte hela summan blev betald... Inte så kul.

    SvaraRadera