onsdag 7 juli 2010

Parigi

Igår åkte jag in en sväng till Paris med Chris och hans kompis Liz. Jag började jobba först kl 16 så jag tänkte att jag kunde hänga på. Det var riktigt kul att bara vandra runt lite och inte göra nåt speciellt. Vi åt lunch på den sötaste stället nånsin i Montmartre. Det såg ut som nåt som var tagit ur en film eller en tavla, man tror inte att sådana ställen faktiskt existerar men tydligen gör de det. Det var billigt och gott så jag var nöjd. Problemet var bara att eftersom både jag och Chris hade jobbat till midnatt dagen före, och stigit upp tidigt för att åka till Paris så var vi ganska trötta. På tåget in satt vi båda och gäspade och resan tillbaka till Disney var ännu värre. Chris somnade och jag halvsov hela vägen. Stackars Liz...

Jobbet har varit helt okej på senaste tiden. Men tydligen gör jag ett bra jobb eftersom jag får de populära och busyiga stationerna. Ibland vill man liksom bara ha en lätt och lugn station. Men det är väl bättre den vägen antar jag. Nu har jag två lediga dagar och efter det jobbar jag sex dagar i rad. Bara Closing-shift, 16-00. Toppen. Le planning för veckan efter det ser däremot mer lovande ut, med öppningsshift. Förhoppningsvis ändras det inte. Vaihtelu virkistää liksom.

2 kommentarer:

  1. Är ni alltid antingen i opening eller closing? Eller har ni mellanskift också? Dom var alltid skönast, då man inte behövde ställa i ordning eller städa undan. Men för det mesta var jag i opening, 6:30, damn those EMH... :)

    SvaraRadera
  2. Alltså man kan nog vara mellan typ 12 och 20 eller nåt, då man just har öppnat, men egentligen tror jag inte att det spelar så stor roll för allt är i princip ställt i ordning kvällen före. Men jag vet inte. Har aldrig öppnat. Men jag tror att man kan börja typ 9 och sluta 17 också men jag har ingen aning om vad man gör då eftersom restaurangen inte öppnar förrän 11.30. Men jag tycker det finns folk som brukar gå nångång femtiden...

    SvaraRadera