måndag 5 juli 2010

Smooth criminal

Det händer mycket spännande här i La Boiserie. Förrförra natten blev några av mina kompisar rånade. Tydligen hade de inte låst ytterdörren och dörrarna till två av rummen var öppna så nån hade kommit in medan de sov och stulit allt av värde, dvs datorer, kameror, telefoner, pengar, allt. Inte så kul. Å andra sidan så hade de ju inte låst dörren. Men ganska creepy att nån har varit inne i rummet medan de sov. Usch säger jag. Nu har man blivit extra noga med att låsa dörrar och fönster så fort man går ut.

Idag har varit en semiproduktiv dag. Eftersom jag börjar först 16 har jag hunnit GÅ till Bailly och handla (skulle egentligen ta bussen men eftersom Chris missade bussen tvingade han mig att stiga av och vänta på honom...), äta lunch och åka av och an till Disney för att möta a friend of a friend. Snart ska jag dock ta mig tillbaka och börja jobba. Ända till stängning kl 00. Igen. Men denna gång har jag sällskap (as in annat sällskap än jobbkompisar) hem så det är kul. Nu laddar jag upp med Lady Gaga, kaffe och chokladkex. Nice combo.

Dagens citat:

Chris: Don't you just hate when you spend all of your time on the pasta and just neglect the green beans?

3 kommentarer:

  1. Det lönar sig absolut att låsa allt, nån hade en gång blivit av med sin läppäri som stod på köksbordet då hon gick från köket till sitt rum av och an! Fast jag antar att risken är mindre då man bor på övre våningen förstås :) Men jag brukade nog inte låsa dörren till rummet på natten, så där får man bara lita på att alla i lägenheten fattar att låsa ytterdörren! :S

    SvaraRadera
  2. Jo det känns lite dumt att låsa in sig själv för natten. Men samtidigt är det ju ganska creepy att nån smyger runt i rummet medan man sover och tar ens saker...

    SvaraRadera
  3. Jepp, jag skulle säkert få en hjärtattack om jag vaknade och nån smög omkring i mitt rum!
    Å andra sidan är en annan creepy sak där att det inte finns brandalarm (eller iaf fanns det inte '08), så då måste man ju fundera om man vill låsa in sig... Fast man kan ju alltid lämna nyckeln i dörren på insidan förstås.

    SvaraRadera