lördag 24 juli 2010

Ofrivillig jour off

Idag ringde jag till jobbet och sjukanmälde mig. Jag tror det är första gången det har hänt någonsin. Jag vaknade av att jag frös som en nakenhund på Sydpolen, och då bör det tilläggas att det är varmt i vårt rum, så jag steg upp och tog på mig täcket som jag inte annars sover med eftersom det blir för varmt. Jag frös fortfarande med det men somnade i alla fall om. Sedan vaknade jag på nytt av att jag hade alldeles för varmt. Steg upp en stund senare och fick sjukt kallt. Hela morgonen växlade det mellan för varmt och för kallt. Tecken på feber. Så jag bestämde mig för att ringa och meddela att jag tyvärr inte kan jobba idag. Nu känns det lite bättre men jag blev ändå helt utmattad av att (långsamt!) gå av och an till postlådorna så jag tror inte att jag är riktigt frisk. Även om jag inte är så fruktansvärt sjuk så anser jag ändå att det är bättre att vara hemma och vila än att ha kundkontakt i form av restaurangarbete och matserverande. Annars blir jag (och kunderna) bara sjukare senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar