lördag 3 juli 2010

Åskväder och macarena

I morse vaknade jag av nåt som kunde klassas som världens mest högljudda åskväder. Det var inte så kul eftersom jag hade planerat att sova länge. Idag börjar jag nämligen inte jobba förrän kl 16 (ända till midnatt, suck) och eftersom det blev ganska sent igår (igen) så passade det ju bra. Nå den planen gick ju i stöpet men jag låg ändå kvar ganska länge vilket var skönt. En annan sak som är bra är att det just nu faller ett skönt svalt sommarregn utanför vårt öppna köksfönster, vilket betyder att det för första gången på flera dagar äntligen finns frisk luft både ute och inne! Det enda negativa med detta är att jag inte kan sola som jag hade tänkt... Men det lär väl komma fler dagar! Dessutom har jag en hel del byke att ta itu med (har inga rena kläder) och vårt kök is such a mess. Bör åtgärdas.

Och en annan sak, om ni undrar varför det blev sent igår så kan jag tala om att vi firade en födelsedag igen. Inte lika storslaget som förra gången och inte lika stort överraskningsmoment, men trevligt var det. Vi upptäckte bland annat att man kan dansa macarena till precis vilken låt som helst. Tyvärr missade jag tårtan denna gång eftersom jag jobbade så sent, men den lär ska ha varit riktigt god.

Dagens citat (vi pratar om att vi borde räkna ner till midnatt eftersom födelsedagen egentligen var först nästa dag):

Chris: Maybe we should have a countdown before midnight? 5 minutes until midnight everyone!
Annika: Yeah, 4 minutes 95, 4 minutes 94...
Chris och jag: How many seconds do you have in one minute?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar