torsdag 1 juli 2010

It's getting hot in here

Och då menar jag faktiskt varmt. De senaste dagarna har det varit kring 30 grader och solsken hela tiden. Inte så kul att jobba då, men det måste man ju får att få sin lön. Vilken jag förresten åkte och hämtade idag. Fick den som check så jag tänkte att jag åker till posten och löser ut den i kontanter och sätter in dem på mitt nyöppnade franska konto senare. Stod i kö i en halvtimme bara för att få veta att jag inte kunde lösa ut checken på posten (även om det borde ha fungerat enligt min kompis som gjort det). Sprang till bussen för att åka till posten istället, men kom på att de inte öppnar förrän kl 14. Så fick fortsätta åka ända hem till Boiserie. Produktiv dag. Men i kväll ska det bli Cast Member Party vilket kan bli helt kul. Det har varit mycket firande på senaste tiden. Midsommar (twice) och världens bästa överraskningsfödelsedagsparty ever! Chris fyllde år och hade aldrig haft en ordentlig födelsedagsfest vilket vi ju var tvungna att åtgärda. Han slutade först vid midnatt så vi hann ordna och fixa, preparta och baka en supergod födelsedagstårta före han kom hem. Han var så överraskad och överväldigad att man inte skulle tro det heller (men det finns bildbevis). Egentligen är det ganska konstigt att vi alla bara har känt varann i två veckor och ändå är det helt självklart att vi ska ordna världens fest för dem. Alla är med på det och stämningen är på topp. Jag älskar det.

Dagens citat:

Joel: Har ni tänkt på att det har gått ett år sedan senaste sommar?
Jag: Nå vanligtvis brukar det ju vara ett år mellan varje sommar så inte egentligen...

3 kommentarer:

  1. För att göra det krångligt så är det ju skillnad på postchecker och bankchecker. Mitt hat för franska banker går inte över fast jag inte har haft nånting med dom att göra på ett par år... Enjoy ;)

    SvaraRadera
  2. Jo men det var i alla fall lire konstigt eftersom min kompis hade cashat in sin check från Disney på samma postkontor i julas. Så man tycker ju att det borde gå nu också men tydligen inte...

    SvaraRadera
  3. Men var det den sista lönechecken hon fick? Isåfall meikkar det nästan sense, annars inte - men å andra sidan, vad annat kan man vänta sig...

    SvaraRadera