lördag 26 juni 2010

Mot oändligheten, och vidare!

Ibland känns det nog som om jag har en ganska bisarr arbetsplats. När jag kommer till jobbet för att hämta mina arbetskläder ur en jättelik garderob kan mitt i allt Buzz Lightyear komma gående emot en. Eftersom man har extra tid tar man en löjligt billig kaffe i kafeterian bland en massa människor som ser ut som om de stigit ut ur diverse olika temafilmer. När man väl har bytt om till sin egen temafilmsutstyrsel tar man bussen Pluto till sin arbetsplats. Please correct me if I'm wrong, men det är väl också lite ovanligt att busshållplatsen heter "Pirates"? Nåväl, när man väl kommit fram till jobbet hör man Pirates of the Caribbean-musik/karibisk musik hela dagen och ser folk åka just denna attraktion samtidigt som man serverar svärdfisk och blåhaj åt andra människor. Sedan när arbetsdagen är slut stiger man igen på bussen (som fortfarande spelar Disneymusik på radion) men tvingas vänta några extra minuter under färden eftersom de små paradbilarna (också med diverse filmteman) ska köras in i ett garage och därför blockerar vägen.

Ibland fattar man liksom inte riktigt hur stor maskin det här egentligen är. Och att man själv dessutom är en del av den. Men ganska kul är det.

1 kommentar:

  1. ...och förutom diverse Disneyfigurer kan man också stöta på halva Disneyfigurer, t.ex. Kalle Ankas övrekropp, Jack Sparrow i mjukisbyxor osv. :)
    Jee, du såg min f.d. chef ;)
    Och man känner sig nog som en minimal del i ett gigantiskt maskineri ibland. Men som sagt så är det ganska kul!

    SvaraRadera