tisdag 22 juni 2010

Hej då träning, tjena verkligheten

Om gårdagen var arbetsdagen från helvetet så var denna dag lite bättre. På eftermiddagen/kvällen blev jag tilldelad min egen station (iik!) men eftersom det var måndag var det lugnt så det gick ganska bra. Jag lyckades få ut all mat, tillfredsställa tyskarna som ville ändra typ allt på menyn och klarade mig utan några större misstag. Det enda jag är lite osäker på om det gick rätt var betalningen, vilket ju kanske å ena sidan är ganska viktigt... Men å andra sidan, om typ 75 euro försvinner nånstans för att jag i misstag har tagit fel kvitto, så märks det knappast i Disneys bokföring... Dessutom kan jag skylla på att det bara var min tredje dag, och första gången jag var on my own. Undrar hur länge man kan komma undan med den ursäkten förresten...? Nåja. Det som inte heller var så kul var att jag gick miste om 10 euro dricks från tyskarna eftersom jag inte kunde ta 10 euro extra från kortet och inte får växla pengar endast för det ändamålet. Så jag fick nöja mig med typ 3-4 euro istället. Bummer. Hur som helst. Som belöning för denna fantastiska jobbprestation köpte jag kaffe från Starbuck's och tar två dagar ledigt. Tack och godnatt.

3 kommentarer:

  1. det kanske inte märks i disneys bokföring, men dom är skittarkka med varje euro - fråga vem som helst som har vari där på jobb i butik, dom kräver 0-kassa. helt otroligt, det var jätte sällan som kassan gick jämt ut då jag jobbade i ässän, alltid var de lite + eller -...

    SvaraRadera
  2. Nåjo, det är ju klart att man inte alltid kan ha för mycket/lite pengar i kassan, men om man nu första dagen har gjort nåt misstag så är det kanske inte hela världen...

    SvaraRadera
  3. nä, i början är det väl inte så paha, eller om man gör de en gång, men just so you know i fortsättningen

    SvaraRadera