söndag 13 juni 2010

Paris, je t'aime

Efter två timmar bilresa till Helsingfors-Vanda, två och en halv timmes väntande på flygfältet, tre timmar på flyget, och en och en halv timme på tåg och metro är jag äntligen framme i Paris. Tidigare hade jag ju inte riktigt någon resfeber, men idag när jag satt på flygfältet kände jag nog av den. Nog är det ju ändå lite nervöst och spännande att äntligen komma iväg. Just nu sitter jag på hostellet, som förresten är riktigt hemtrevligt och billigt, efter att ha fått i mig en bit mat. Bredvid mig sitter ett svenskt par och facebookar, på andra sidan sitter ett gäng och tittar på fotbolls-VM (Tyskland-Australien), och på stereon spelas Mumford & Sons. Hur bra som helst. Dessutom är Sebastien i receptionen både trevlig och söt... Ser det inte mysigt ut?



Hur som helst, imorgon blir det favorit i repris gällande släpa-allt-bagage-genom-metron-och-pendeltåget-rumban när jag ska ta mig ut till Disneyland. Sen får man äntligen installera sig lite. Jag hatar att bo i en kappsäck. Det är ju praktiskt med tanke på att jag tycker om att resa... Nåja, nu är jag ganska mör så detta får räcka för idag.

To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar