måndag 14 juni 2010

Leaving on a pendeltåg

Nu gillar jag hostellet ännu mera. Igår kväll träffade jag mina room mates, en kille från Kanada och en flicka från Argentina. I morse träffade jag också den tredje room maten, en flicka från USA. Hur trevliga som helst. Tyvärr måste jag nu lämna detta trevliga hostel och dessa trevliga människor, och ta tåget 30 kilometer österut. Not looking forward to that. Inte för att det inte ska bli kul att komma till Disney, men för att jag måste släpa allt bagage igenom metron igen. Men jag måste ju ändå passa på att kolla in omgivningen när jag en gång befinner mig i Paris centrum, så i morse tog jag en liten promenad till Sacre Coeur eftersom den bara ligger några hundra meter härifrån. Den är nog ganska nice måste jag säga.



Next stop, Disneyland.

2 kommentarer:

  1. Så där såg kyrkan ut i lördags också ;), men vi gick nog lite mer än några hundra meter för att komma dit. Såg du Amelies café? Synd att vi inte var kvar i Paris när du kom!

    SvaraRadera
  2. Nä jag såg inte Améliecaféet... Jag gick inte så lågt. Men jag vet nog att det finns där. Har fortfarande lappen kvar som Thérese skrev åt mig när jag kom hit första gången... :)

    SvaraRadera