fredag 18 juni 2010

Ledig dag

Oj oj oj. Nu har jag varit här i Frankrike i nästan en vecka. Jag har fått så mycket info att mitt huvud skulle ha exploderat för länge sedan om jag hade försökt komma ihåg alltihop. Som tur var har jag inte försökt göra det så mitt huvud är fortfarande intakt. Men en del har ändå fastnat. Jag vet till exempel var jag bor (La Boiserie), var jag jobbar (Blue Lagoon) och vad jag ska ha på mig (för fult för att beskrivas). Dessutom har jag hunnit ha en massa kul, både under trainingen och före/efter, och träffat en massa trevliga människor. Jag bor tillsammans med två finskor, två svenskar och en britt, och umgås ganska mycket med dem, några britter till, några ester och en fransman. Vi har hur mycket kul som helst ihop, senast i förrgår hade vi en "liten" spontan barbeque på gräsmattan. En av britterna har dessutom bestämt sig för att lära sig svenska så det blir tydligen my mission i sommar. Men så här långt går det bra, han har redan lärt sig en hel del på bara några dagar. Men så verkar han också vara nån sorts mastermind när det gäller språk. Han talar redan en 6-7 språk... Hur som helst, nu när jag har installerat mig lite och lyckats skaffa internet så ska jag försöka uppdatera lite mera här. À bientôt!

Dagens citat (Vi har säkerhetsinfo och jag, Chris och Chris pratar om klädsel):

Jag: I feel like a flight attendant today...
Chris 1: So what made you go for that look?
Jag: I didn't go for that look, I just feel like one.
Chris 2: I think she was hoping there would be firemen here today so she thought she would dress up a little bit.
Jag: I did not!
Chris 2: Oh you did. But that's okay, you look hot. You're so hot you set off the fire alarms!

Det var ju passade med tanke på att vi skulle tala om säkerhet och hur vi släcker en eldsvåda... :D

3 kommentarer:

  1. jee, du slapp till vanha kunnon "la baiserie" ;) legendary lake parties!
    och jag förbjuder dig att klaga om dina arbetskläder!! you're lucky and you know it - you've seen what's out there! ta en tripp till Disco(veryland) om du känner dig ful i dina arbetskläder, de borde hjälpa! :P

    SvaraRadera
  2. Oh yes. There will be some more of those legendary lake parties, trust me. :D

    Och jag vet att jag inte har den värsta outfiten men inte är den speciellt vacker inte. Min flat mate beskrev den som "colourful", vilket nog var väldigt snällt sagt. Och en av ovannämnda Chrisarna tyckte att den kanske inte var speciellt vacker men att jag var söt så därför såg den okej ut på mig. :D Men jo Disco har kanske inte alltid så snygga kläder heller... :P

    SvaraRadera