tisdag 27 juli 2010

Intressant arbets"vecka"

Denna arbetsvecka har varit ganska intressant. För det första vill jag klargöra att denna "vecka" bestod av tre, eller två, beroende på hur man ser det, arbetsdagar. Den första var jag sjuk, den andra var jag runner och den tredje lamslogs hela restaurangen. Detta betyder att jag under denna arbetsvecka har haft hand om hela ETT bord! Eftersom jag var runner på lördag så hade jag inga bord utan förde bara ut mat från köket till salen. Det var å andra sidan helt okej, och eftersom jag aldrig har gjort det så var det helt kul. Igår var däremot en intressant dag. När klockan började närma sig 19 och det faktiskt börjar komma några gäster så bestämmer sig Pirates-attraktionen för att få nåt fel så att hela attraktionen och köket på restaurangen lägger ner. Ingen elektricitet. Great. Under 10 minuter hann situationen ändra från att "Ta beställningarna och kolla sedan med köket om det är möjligt att få det" till "De enda varma rätterna vi kan få ut är Chicken Colombo och Mahi-mahi" till "Köket är officiellt stängt". Great. Inga drickamaskiner fungerade, ingen kaffemaskin, inga kortmaskiner, vårt Microssystem var nere. Basically allt som gör att restaurangen fungerar. Jag lyckades slutföra ett helt bord, åt vilket jag dessutom måste skriva notan för hand och hyvla kortet med gammaldags hyvel. De hann aldrig ens så långt som till förrätten förrän de kom fram till att de ville gå...

Hur som helst, de började skicka servitörerna till andra restauranger och sade att vi skulle stänga. Så vi stängde, allt var klart, och då kommer strömmen tillbaka. Vi öppnar igen (med 7 av typ 15 servitörer på plats)! Men vi måste vänta en halvtimme, ingen aning om varför. 10 minuter senare, vi öppnar inte på nytt! "Fanny, Pierre och Ives, ni går till The Lucky Nugget och jobbar där resten av kvällen". Jaha. Där kastades vi in i ett kaos utan like kändes det som. Ingen ordning, inga system, allt var bara oorganiserat, plus att vi ju inte kände till stället överhuvudtaget. Tacka vet jag Blue Lagoon. Turligt nog behövde jag inte jobba där så länge i alla fall. Bara en och en halv timme eller nåt. Sen samlade vi ihop hela Blue Lagoon teamet och gick tillbaka till restaurangen. Såg fyrverkerierna från Adventureland (vilket är stängt under fyrverkerierna eftersom det blir "bakom" dem), gjorde våra deposits och satt och chillade i en halvtimme. Sen var det bara att gå hem och vila upp sig. Åtminstone vet jag ju vad jag ska göra om det händer igen...

2 kommentarer:

  1. I hate it from the bottom of my heart. Det gor allt sa mycket krangligare.

    SvaraRadera