onsdag 28 juli 2010

Midnattssalsa och -karaoke

Igår fick jag ett telefonsamtal av Chris med en mycket random fråga (inte den mest random dock, det rekordet innehas av Ida och Sara ("Fanny, hur parar sig sniglar?")). Denna fråga var "Fanny, do you wanna go to a salsa lesson with me tonight?". Huh? Först tog det mig säkert fem minuter att komma fram till vad det var han frågade varefter jag svarade "Kanske". Senare på kvällen kommer han över och frågar igen om jag kommer och försöker övertyga alla andra som befinner sig i lägenheten att också komma. Det slutar med att jag och Annika bestämmer oss för att gå eftersom det ändå kunde vara helt kul. Det var det också. En timmes gratis salsalektion är ju inte helt fel. Chris dök dock aldrig upp av nån lustig orsak men det struntade jag i. Vi hade ju kul ändå. I'm so going again the next time! Då ska vi släpa med oss alla andra också, de har redan bokat in dagen i sina kalendrar.

Men kvällen slutade förstås inte där. Lite före midnatt bestämde jag mig för att läsa lite och sedan gå och lägga mig. Så jag tar på mig pyjamasen och ska just börja läsa då Chris ringer och tycker att jag ska komma över. "But I'm in my pyjamas already!" "I don't care, come over in your pyjamas!". Jag vet att om jag inte går så kommer han bara att ringa på nytt 10 minuter senare så jag dit i min pyjamas. Där blir det då mera salsa (i pyjamas!) och av nån outgrundlig anledning karaoke på nätet med Chris i kvadrat. Ganska kul men som vanligt en ganska lustig sysselsättning när klockan är efter 12 på natten. Kvällen avslutades med min och Chris' duett av "A Whole New World/En helt ny värld" varefter jag i ett svagt ögonblick lovade att göra den tillsammans med honom på nästa karaoke night. Det är väl bara att börja öva då...

4 kommentarer:

  1. =DDDDDD Det va nog den mest randomaste frågan nånsin tror jag:DD

    SvaraRadera
  2. men tänk, nu vet vi svare på snigel frågan också:D Om vi int sku ha kommi på den randomaste frågan...sku vi fortfarande int veta hur dom parar sig:D

    SvaraRadera
  3. True. Men jag kommer inte ihåg var svaret var mera... :D

    SvaraRadera