onsdag 14 juli 2010

Raining cats and dogs

Eftersom jag var ledig, Harper inte börjar jobba förrän kl 18 och vi båda hade ganska tomma skafferier bestämde vi oss för att åka till The Val of Europe idag för att inhandla lite föda. Vi var positiva och övertygade om att våra somriga utstyrslar skulle hjälpa vädret på traven. Vi handlade och uträttade allt vi skulle uträtta men när vi skulle gå till bussen för att åka tillbaka hem upptäcker vi att det öser ner. Det såg på riktigt ut som om nån skulle ha hällt en hink vatten över stället. Eftersom vi båda var så positiva angående vädret hade ingen av oss ett paraply med sig, men nog solglasögon (mycket hjälpsamt när det regnar). Trots det bestämde vi, efter att ha försökt vänta ut regnet i 15 minuter, att vi springer till tågstationen, tar tåget till Chessy och springer till bussen eftersom det var det snabbaste alternativet hem. Tyvärr verkade det som om regnet tog ny fart varje gång vi var tvungna att gå utomhus. Plus att delar av Chessy tydligen var översvämmat pga av regnet vilket betydde att vi måste gå en omväg utomhus. Dessutom verkade allt vatten ha en tendens att samlas i stora djupa pölar där också vilket betydde att skorna blev genomblöta. Hur som helst, detta var resultatet:



Nåja, nu till mindre viktiga saker. Idag har jag varit här en månad. Gud vad tiden har gått fort! Häromdagen tänkte vi på allt som vi har sagt att vi måste göra före vi åker hem igen, och vi har ju knappt gjort nånting! Och vi har bara en och en halv månad kvar! Antagligen kommer det att sluta med att vi i mitten av augusti upptäcker att vi har massor av saker kvar att göra men ingen tid alls... Idag är det dessutom Frankrikes nationaldag vilket firas med parad och fyrverkerier i Paris. Jag hade intrycket av att "alla" var på väg till Paris för att kolla in det men nu verkar det som om det bara är några från jobbet och en av mina andra kompisar som är på väg så jag vet inte om jag ska åka eller inte. Dessutom litar jag inte riktigt på vädret (av ovannämnd orsak) även om det är uppehåll just nu. Jag antar att jag vet imorgon om det blev Parigi eller inte.

2 kommentarer:

  1. Vi var i parken 14.7, större fyrverkerier än vanligt, men jag fick lita på dom som sa det, eftersom det var första gången jag såg dom.

    Haha ni hade lite wet t-shirt contest på hemvägen då :P

    SvaraRadera
  2. Det hade vi verkligen! Harper hade en t-skjorta som var ännu mera see through :D

    Men det blev inte Parigi i kväll. Det regnade och tydligen var ingen riktigt på humör för det idag. Vi drack några öl i Boiserie istället :P

    SvaraRadera