torsdag 22 juli 2010

Paris och intressanta team leaders

Idag åkte jag till Paris med Linda som kom och hälsade på från Luxemburg. Egentligen gjorde vi inget speciellt, vandrade bara runt i Montmartre, åt lunch, åkte till Île de la Cité för att äta glass och gick i några butiker, men det var riktigt trevligt. Vackert väder var det också, inte för varmt och så blåste det så där passligt också. Det som var lite roligt var att vi i en indisk butik (i Frankrike) träffade en italiensk expedit som talade svenska. Ganska otippat att hon talade svenska för det första, och dessutom trodde jag att hon var svensk men det visade sig att hon kom från Italien. Men hon såg inte alls italiensk ut så det var också en överraskning.

En annan kul sak var en fest igår kväll/natt som en jobbkompis ordnade. Jag gick dit efter jobbet en sväng för att säga hej och när jag kommer in ser jag att en av våra team leaders är DJ. Han jobbar ibland som DJ ibland så det var inte sååå konstigt men ändå var det lite roligt när han var helt messissä (som man säger på det andra inhemska) och tog sig en svängom på dansgolvet ibland. Welcome to Disney liksom! På tal om team leaders så dök det mittiallt upp två nya team leaders på jobbet för ett par dagar sedan. Jag har då jobbat där i över en månad och aldrig sett dem tidigare så det i sig var ju lite intressant. Dessa team leaders är dessutom bröder. Och inte nog med det, de är tvillingar. Can't tell one from the other. Och de har inte sina riktiga namnskyltar så det hjälper inte precis. En annan intressant sak är att de bara är 22 år. Snabb karriärklättring där.

Dagens citat:

Chris: I actually like your costume. I think it looks good on you. You look like, and don't take this the wrong way, but you look a bit like a gypsy. But like one of those in The Hunchback of Notre Dame, like a sexy gypsy.

Right. Han har helt klart en annan syn på min utstyrsel än jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar