fredag 29 april 2011

Tillbaka till vardagen

Nu är påsklovet äntligen över och barnen är tillbaka i skolan vilket är superskönt måste jag säga. Äntligen har jag lite tid för mig själv! Onsdagen spenderades med att vandra runt i butiker och inhandla diverse nödvändigheter, torsdagen förflöt i frisörsalongen (äntligen fick jag nåt gjort åt håret! Ser nu mycket bättre ut!) och denna dag fördrevs med att tvätta lakan och åka till biblioteket. Dessutom åkte vi hela högen till Keeley & Co på kvällen för att kolla in det kungliga bröllopet. Vi åt den engelska nationalrätten, dvs curry, och kommenterade allt och alla ("He's picking his nose, she's scratching her head "Why did i wear this hat?" and the Queen is wondering how long this is gonna take"). Jag är inte en sån person som följer med kungligheterna speciellt noga, men bröllop är ju alltid kul och good old Lizzie är ju faktiskt Head of State i Australien... Jag kan konstatera att klänningen var gorgeous, bruden vacker, William var söt när han inte kunde låta bli att le och Harry gullig när han blev alldeles emotional framme vid "altaret". Det om det.

Jag hoppas jag får lite av veckoslutet ledigt, det är dessutom långt veckoslut eftersom måndagen är Labour Day och således en helgdag, men jag tror inte det. Man kan ju i alla fall hoppas på det bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar