lördag 9 april 2011

Sunshine Coast here I come!

Idag blev det en dag med mycket program. Först var det Declens fotbollsparad eller nåt dit han och Nikki åkte medan Rob jobbade på en bekants farm och jag vaktade Lily hemma. De kom hem men åkte direkt tillbaka för att kolla in deras kusin Toms rugbymatch. Hela högen kom sedan hem till oss vilket var helt kul för jag fick sällskap i form av Julia och barnen fick play mates i form av kusinerna Tom och Charlie. Kring tvåtiden åkte de hem och sedan var det dags för Declens fotbollsmatch då jag stannade hemma med Lily igen. Lite senare kom Ruby över och började flytta in alla sina grejer i Declens rum och själv kommer hon att bo här från och med imorgon. Dagen avslutades med kinesisk take away och Spongebob. Fantastiskt. Jag har byggt och pysslat och lekt så mycket idag att jag nu är ganska utpumpad men har som tur morgondagen ledig.

En annan sak som hände idag var att det äntligen kom fram att jag ska åka med till Sunshine Coast på fredag! Jee!! Hittills har det varit lite oklart för mig, antagligen helt solklart för Nikki och Rob, men idag kom vi in på ämnet medan Julia var här. Så då vet jag det! Eftersom barnen är lediga i över två veckor nu ska det bli skönt att komma iväg härifrån lite så kanske de inte blir så uttråkade. Och så får jag ju se lite mer av Australien också :) Nu har jag nånting att se fram emot också under den kommande veckan som antagligen kommer att innebära extremt mycket lekande och pysslande och extremt lite egen tid för mig själv. Hoppas Ruby piggar upp vardagen lite... :)

2 kommentarer:

  1. Nå nu blev Ninna där borta i Australien glad då hon fara ut och resa! Ha det bra på Sunshine coast!

    h. pappa

    SvaraRadera
  2. Jeee!! Jag måste ju nog fortfarande ta hand om barnen men jag får ju vidga mina vyer lite grann ändå :)

    SvaraRadera