måndag 18 april 2011

I wanna be the one to walk in the sun...

...not driving in the pouring rain. Det är bland annat det jag har gjort på trippen ner till vad som så fint heter Sunshine Coast. Förstås regnade det varje dag. Visserligen inte hela tiden men alltid nu och då. De negativa sidorna med resan var att jag sov i samma rum som barnen vilket betydde att jag inte kunde sova efter kl 6 på morgonen. Jag var ledig men måste vakta barnen en hel del ändå. De positiva var att jag såg lite mer av Australien. Vi åkte till Noosa på lördag och jag älskade det. Jag träffade trevliga skottar och sydafrikaner, och barnen underhöll sig själva det mesta av tiden eftersom de hade kusiner och kompisar att leka med. Jag tror att det var bättre att åka med än att stanna här i alla fall eftersom jag inte skulle ha haft nån att hänga med här ändå. Men det skulle ha varit skönt att kunna göra vad jag ville och ha ett par sovmorgnar.

Och just det ja. Det där med att köra i hällregn. På lördag tog föräldrarna och sydafrikanerna några drinkar (läs: ganska många drinkar) och eftersom det enda jag fick att dricka var en pytteliten CocaCola zero var det jag som fick äran att köra hem till Coolum. Det var mörkt, det ösregnade och bilen jag skulle köra var familjens gigantiska SUV som jag aldrig kört tidigare. Den är dessutom automatväxlad vilket jag heller aldrig har provat på. Lyckligtvis är det ju avsevärt mycket lättare att köra en automat om man är van med manuell än tvärtom... I did well though so don't worry! Men jag skulle hellre ha tagit en drink eller två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar