fredag 15 april 2011

Billig holiday

Ikväll åker vi till Sunshine Coast med familjen. Först sa de att vi skulle stanna till nästa veckoslut, typ långfredag eller så, men nu har det blivit ändrade planer så vi kommer tillbaka redan på tisdag. De sa att jag får lördag-söndag-måndag ledigt eftersom jag bara fick söndag ledig tidigare så om jag vill kan jag stanna kvar här i Bundaberg. Men jag tänkte att jag knappast får en till chans att åka nånstans förrän jag flyger tillbaka till Sydney så jag bestämde mig för att åka med i alla fall. Det blir antagligen lite jobb under veckoslutet då också men inte speciellt mycket. Dessutom finns det ingenting för mig att göra här i Bundaberg eftersom Julia också åker iväg till Sunshine Coast och Brisbane imorgon. Med lite tur kanske vi kan ses där istället.

Nu har jag vaktat barnen ensam hela veckan eftersom de har påsklov så jag är ganska utpumpad vid det här laget så det ska bli skönt med en liten minisemester. På måndag behövde Nikki "lite hjälp" med barnen men det betydde ju att jag vaktade dem hela dagen så dit for min lediga dag. Tisdag och onsdag var normala dagar plus att deras kusiner Charlie och Tom kom och hälsade på ett par tre timmar på onsdag så då måste jag vakta fyra barn istället. Igår packade jag barnen i bilen och körde iväg till deras kompisar Dayne och Jorja som bor på en sweet potato farm så då hade de också nån att leka med. Plus att deras barnvakt Clare hjälpte till att vakta dem så det var helt okej. Egentligen skulle jag ha haft dagen ledig men deras mamma måste jobba så de ville att jag skulle stanna där med dem. Vi åkte till Bargara och åt fish'n'chips till lunch så de var nöjda och glada.

Hur som helst, nu ropar barnen och vill att jag ska leka med dem på trampolinen så jag måste sjappa. Catch ya later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar