onsdag 6 april 2011

7...6...5...4...3...2...1...0!

Med sju veckor kvar av au pairandet börjar jag fundera hur mycket jag orkar med. Jag är så sjukt trött hela tiden! Men det fixar väl sig på nåt sätt får man hoppas. Barnen får påsklov på fredag och jag antar att jag stannar hemma med dem hela nästa vecka medan föräldrarna jobbar (Gud ge mig styrka för det!). Sedan får föräldrarna semester på fredag och då bär det av till the Sunshine Coast. Jag har inte ännu fått klarhet i om det är meningen att jag ska åka med eller stanna hemma. Kommunikation är inte direkt deras starka sida. En av flickorna som jobbar i Nikkis salong, Ruby, ska komma och bo hos oss en tid medan hennes lägenhet renoveras eller nåt så hon borde flytta in under den här veckan. Hon kom över på middag igår och verkar helt trevlig. Hon kommer väl antagligen att vara här över påsken så jag behöver ju inte stanna och vakta huset och hunden, men eftersom de inte har sagt nåt om Sunny coast-resan så vet jag inte. Får väl vänta och se eller fråga lite diskret...

Anyway, när påsken är över och alla är tillbaka i skolan och på jobb så är vi redan i slutet av april (vappen, jee!) och jag kommer bara att ha ca 4 veckor kvar här. Det verkar kanske lite konstigt att jag räknar ner, men även om jag befinner mig i Australien så börjar det bli lite jobbigt att ta hand om barnen och bo på ett och samma ställe så här länge. Skulle jag känna lite fler människor i min egen ålder skulle det antagligen vara mycket roligare, men som situationen är nu vill jag bara ut och resa igen, se ställen och träffa folk! Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge (såvida hon inte är konstant barnvakt)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar