måndag 25 april 2011

En annorlunda påsk

Denna påsk har varit ganska annorlunda från vad jag är van vid. Normalt är det inte mycket program förutom på lördagen då alla "barnen" söker påskägg i trädgården på morgonen (nej vi är inte för gamla för det!) och det eventuellt kommer nån påskhäxa man får ge lite karkki åt. Vi äter kanske lite lamm och kanske nån kommer över på kaffe. Annars är det bara chillaxande som gäller. I år har jag vaktat barn hela tiden förutom halva fredagen som jag tillbringade med att städa och organisera barnens pysselhyllor (det finns hur mycket material som helst och det är nu alldeles fabulöst organiserat), gårdagen då jag körde till stranden och solade (förstås var det bra surfförhållanden och jag lämnade brädan hemma) och idag då jag packade in surfbrädan i bilen och körde till stranden (förstås inga vågor men jag solade lite istället). Idag är det för övrigt Anzac day så Easter Monday flyttas framåt till tisdag (jättelogiskt eller hur?).

Jag har haft en ganska tråkig påsk med andra ord. Don't get me wrong, jag menar, hur ofta kan man spendera påskdagen på beachen? Men det är ganska tråkigt att vakta barnen 24/7 och inte ens äta några påskägg (okej, nu har jag fått två stycken av Declen för att han fick så ont i magen av dem att han måste lämna tillbaka dem åt påskharen, men jag blev nästan helt utan). Julia är fortfarande i Brisbane/Gold Coast med sin familj men borde komma hem idag eller imorgon så jag har inte ens kunnat umgås med henne. Ruby åkte till Sunshine Coast för att träffa sin mamma under påsken så inte ens hon har varit hemma. Knappast skulle påsken ha varit speciellt glädjefull hemma heller eftersom lördagens program skulle ha bestått av moffas begravning men åtminstone skulle det ha funnits folk omkring en.

Lite goda nyheter har jag i alla fall fått. Det verkar som om Chris D kan komma och hälsa på mig i juni, så det ska bli superkul! Jag räknar dock inte med att det kommer att work out helt förrän jag talat med honom, hans organiseringsskills är inte de bästa direkt... Men hoppas kan man ju alltid!

2 kommentarer:

  1. "hans organiseringsskills är inte de bästa direkt..." hahaha, the understatement of the decade ;)

    SvaraRadera
  2. I know. Jag var lite sarkastisk... :P

    SvaraRadera