måndag 18 april 2011

Challenge

I was challenged by Jenni to:

1. Open the fourth folder where I keep my pictures
2. Choose the fourth picture and publish it
3. Explain the picture
4. Challenge someone else
So here we go...

Eftersom jag efter a series of unfortunate events inte har så många foton på min dator för tillfället så var jag tvungen att göra detta lite annorlunda, men jag plockade kind of ut den fjärde mappen och fjärde bilden och det underhållande resultatet är detta:



Bilden är tagen på ett hostel i Sydney för ett par månader sedan. Dagen efter att jag anlände i Sydney träffade jag en annan finsk flicka som också gjorde Work & Travel, Piia. Dagen efter det träffade vi en annan Work & Travel-flicka från Norge, Lise. Vi hängde tillsammans ganska mycket under de följande veckorna och samtidigt som jag fick mitt jobb här i Bundaberg fick Piia ett jobb på en fruit picking farm och vi skulle båda åka iväg samma dag, vilket betydde att vi alla skulle gå skilda vägar, åtminstone för en tid. Vi ansåg att detta var värt att fira så det blev vår "Last night in Sydney". Vi åt middag ute och gick sedan tillbaka till Piias och Lises hostel för att äta glass och dricka lite vin (great kombo, I know). På grund av tidsbrist följande dag var båda två tvungna att tvätta sina kläder denna kväll men det visade sig att tvättrummet skulle stänga nån timme senare. Personalen sa att alternativen var att stiga upp tidigt följande morgon eller att vänta inne i tvättrummet på att torktumlaren skulle köra färdigt sitt program. Vi beslöt att vänta i tvättrummet. Vi tog med vår vinlåda och våra glas och hade hur kul som helst. Det måste ju förstås dokumenteras och resultatet ser vi här. Det bör kanske tilläggas att bilden är arrangerad, men vi hade faktiskt vårt vin med... Kul var det i varje fall!

Avslutningsvis vill jag skicka denna utmaning vidare till Tove.

3 kommentarer:

  1. Hehe, jag gjorde den redan, fast jag inte hade blivit utmanad :D
    http://waenthoronien.blogspot.com/2011/04/quick-one.html

    SvaraRadera
  2. ...och de där tvättmaskinerna är förresten exakt likadana som de vi har i tvättstugan här på PC. Samma märke tom. Enda skillnaden är att våra ser mycket mer slitna ut, och att vi inte behöver slänga in några mynt för att använda dem :D

    SvaraRadera
  3. Ajja! Det visste jag inte! :D Nå voj, no can do. :P

    SvaraRadera