söndag 29 maj 2011

Sightseeing och annat smatt och gott

Jag fick sallskap. En av de forsta flickorna jag traffade ombord pa bussen, Rita, checkade in pa hostellet och samma rum som jag imorse sa jag hade ett bekant ansikte har. Och sa sag jag pa Facebook att Piia som jag hangde mycket med i Sydney men inte pratat med pa ca 3 manader ocksa ar i Byron Bay just nu! Hur sjukt ar inte det?! Sa vi ska traffas imorgon. Ska bli kul att catcha upp lite. Idag har jag vandrat runt med Rita i Byron. Vi beslot att ga upp till fyren som finns har. Det rakar ocksa vara Australiens (dvs fastlandets) ostligaste (is that even a word?) plats. Utsikten var fantastisk och verkligen vard promenaden upp dit. Vi sag ocksa nagra delfiner hoppa just nedanfor en av utsiktplatserna vilket var skoj. Nu pa kvallen har jag ocksa bokat en bat for min Whitsundays seglingstripp. Det blev en trimaran som tar ca 25 pers och verkade riktigt bra. Fick en bra deal for det ocksa sa jag ar nojd. Kanns bra att ha det bokat och fixat. Nu ska vi snart vandra tillbaka till hostellet for lite pizza och sedan kanske det blir lite live musik och en drink eller tva. I love my life! :D

4 kommentarer:

  1. Nå, nu låter det verkligen som du sku ha fått kompensation för den tråkiga tiden i Bundaberg! Ha det så bra på seglatsen och roligt att du t.o.m. hittat gamla bekanta där!

    h. papp o mamm

    SvaraRadera
  2. Jepp! Jag (och Piia ocksa) har tom hittat folk vi traffade pa Surf Camp! Sa konstigt och otroligt att man stoter pa bekanta ansikten i ett sahar stort land! :D

    SvaraRadera
  3. Låter ju bra när bloggen går från att vara stämplad som klagoblogg till uttryck som "I love my life" :D yay!

    SvaraRadera
  4. Yep! Det ar bara sa mycket roligare att resa an jobba som au pair liksom... :D

    SvaraRadera