onsdag 1 juni 2011

Sportsgirl

Igar var en valdigt aktiv dag for min del. Eftersom jag vaknade tidigt och inte hade nat battre for mig bestamde jag mig for att ta en joggingrunda fore frukost. Sprang ner till stranden och jag maste saga att det var helt fantastiskt vackert. There's nothing like a morning run at the beach. Sedan var det meningen att jag skulle paddla kajak klockan 10 men eftersom jag var den enda som var anmald till morgonturen undrade de om jag ville byta till eftermiddagstyren istallet da de hade en storre grupp, vilket jag ocka gjorde. Jag bestamde mig istallet for att hyra en surfbrada och vatdrakt fran hostellet och gick ner till stranden for att surfa fram till lunch. At lunch och akte sedan igen en gang ner till stranden for att paddlakajak med delfiner i tre timmar. Otroligt roligt och vart pengarna. Vi sag massvis med delfiner typ 20 meter framfor var kajak, paddlade genom vagorna, valte omkull ett par ganger och hade skitkul. Tungt var det dock och idag har jag sadan traningsvark efter att ha paddlat bade under surfingen och kajakturen att jag knappt kan rora armarna. Men det ar okej. Idag tanker jag bara chillaxa, jag tycker jag ar vard det. Imorgon ska jag ta en tur till Nimbin, en liten hippiestad nara Byron. Det ar ocksa Australiens grashuvudtsad om nu fattar vad jag menar, men oroa er inte. Jag ska inte atanagra kex eller roka nat (eftersom jag inte roker), jag har hort att kexen inte funkar sa det ar ju $7 upp i rok (haha). Anyway. Fick resan for 15 dollar av en annan OzExperience flicka som vann den igar kvall men redan hade varit dit. De ar normalt varda 45 dollar sa jag tyckte det var en okej deal.

Nu ska jag fonstershoppa.

1 kommentar:

  1. Nå nu trivs du verkligen! Blir mycket att berätta sen när du kommer hem. Sportigt så det förslår!
    "Rökning skadar din hälsa" som det brukar heta så jag tror nog du vet vad som gäller.
    Ha det bra även i fortsättningen!

    h. papp

    SvaraRadera