lördag 18 juni 2011

Hej från tropikerna!

Nu har jag igen varit dålig på att uppdatera. Men jag är nu i tropikerna, Airlie Beach närmare bestämt. Efter Noosa åkte jag upp till Rainbow Beach där jag bara stannade en natt eftersom jag inte skulle göra nån Fraser Island tour. Annars finns det inte så många orsaker att stanna där. Därifrån bar det vidare till Agnes Water, en bussresa som borde ha tagit ca 5 timmar men i verkligheten blev 12 timmar av olika orsaker. I Agnes Water stannade jag tre nätter. Det är en pytteliten stad där det inte finns mycket att göra, men hela stället var superrelaxat så jag tyckte att jag kunde stanna där lite längre. Dagarna spenderades på stranden och kvällarna med lite goon.

I förrgår spenderade jag ytterligare 10 timmar i buss upp till Airlie Beach. Det var helt klart den bästa bussresan so far. Vår chaufför Pidgeon var underhållande och pratade på om allt möjligt. Vi hade två frågesporter om Australien, lekte en ordlek och kollade på film, så resan gick snabbt. Väl framme gick nästan hela gänget inklusive chaufför till Down Under Bar för middag. Hade roligt där också, spelade drinking Jenga, Fyra i rad och drack ur hinkar. Gårdagen spenderades i solskenet vid lagoonen (stranden här är inget vidare så de försöker gottgöra det med en lagoon). Eftersom köket på det här hostellet inte är nåt att hänga i julgranen bestämde jag mig för att gå till baren för middag igen. Jag fick sällskap av min room mate James, amerikanen Alex, svensken Simon och några engelska jappar. För att balansera upp könsfördelningen lite råkade jag träffa två holländska flickor och en tysk flicka jag träffat tidigare under resan också. I know people everywhere! Yay!

Idag blir det dags för segling i Whitsundays. Ska bli så skoj. Vädret är perfekt och vi har en grupp på 17 personer på vår båt Avatar. Den lär ska vara lika stor som en tennisplan eftersom det är en trimaran så det är ju bra. Mycket utrymme för solande alltså. Jeps keps. That's about it. Jag berättar mera om seglingen när jag är tillbaka. Skepp och hoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar