fredag 10 juni 2011

Long time no see

oj oj oj. Nu har jag inte uppdaterat på evigheter. Alltså, efter Nimbintrippen i Byron Bay åkte jag vidare till Surfers Paradise. Surfers känns lite fake och inte riktigt riktigt. För mycket wannabee LA och plast för min smak, men kul att se i alla fall. Stannade bara två nätter, spenderade en dag med att utforska stan, åkte bl.a. upp i Q1 som är den högsta bebodda byggnaden i världen. Ganska bra utsikt därifrån. Den andra dagen låg jag på stranden och gjorde ingenting. Awesome.

Efter Surfers Paradise åkte jag upp till Brisbane där jag träffade lite släkt för första gången. Helt trevliga människor de också, jag kommer kanske att träffa småkusinerna igen senare i år när de kommer till Finland för ett halvår. De tog mig upp till Mount Coot-tha där vi njöt av utsikten över stan. Annars kollade jag bara in stan ena dan med Elisa och två andra israeler. Vi gick till botaniska trädgården och ett museum och vandrade annars bara runt. Den andra dagen åkte vi ut till Lone Pine Koala Sanctuary där vi kikade på lite olika djur och kramade koalor. Sedan bar det av till Mooloolaba och Buderim där jag stannade en natt för att hälsa på Liz som jag inte sett på 5-6 år. Det var kul. 10 månader gamla Danae är den sötaste bebis som nånsin krålat på denna planet och stod för underhållningen mest hela tiden. Synd bara att Liz blev jättesjuk igår...

Igår åkte jag vidare till Noosa där jag är nu. Här är sjukt kallt, men idag skiner solen åtminstone. Jag tror vi ska kolla in nationalparken idag medan vädret är vackert, för det ska tydligen regna de två följande dagarna. Sedan vet jag inte vad jag hittar på. Chillaxa och försöka hållas varm antar jag. På söndag åker jag vidare till Rainbow Beach där jag stannar två nätter. Nu ska jag sitta bredvid batteriet en stund förrän jag och Elisa vandrar iväg till nationalparken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar