lördag 25 juni 2011

Terminus, veuillez descendre du train

Nu har jag kommit till min final destination på östkusten. Efter ett par dagar i Mission Beach hoppade jag på (den försenade) bussen till Cairns dit vi anlände kring sjutiden på kvällen. Hann i princip bara checka in på hostellet (som för övrigt känns mer som ett hotell än hostel) och ta en dusch förrän vi alla mötte upp på The Woolshed för en sista måltid tillsammans. Det slutade med att jag hängde med ett par engelska jappar hela kvällen som var helt övertygade om att jag var från England. Hmm. Anyway, gårdagen tillbringade jag med att utforska Cairns lite grann och försöka få nån sorts ordning på mina kommande resplaner (inte så stor lycka med det).

Idag har jag varit på en regnskogstur hela dagen vilket var roligt och intressant. Vi var en liten grupp på 8 personer; 3 tyskar, 3 kanadensare, en skotte och jag själv, som tog en titt på vattenfall, regnskog och kratrar. Vår guide visste en hel del om regnskogen och området kring Cairns så det var riktigt bra. Vi hade tre tillfällen att simma under dagen och förstås valde vi alla att simma på det kallaste stället, Millaa Millaa Falls (mellan 15 och 18 gradigt vatten). MEN, det var också det coolaste stället med bra fotomöjligheter. Resultatet ser ni här:



Gårdagens organisering resulterade idag i ett avbokat hostel, en framskjuten NZ-tour och ett inställt flyg, så jag kommer att vara fast i Cairns imorgon istället för att sitta på ett flyg till Nya Zeeland. Det är ju inte så skoj men jag är i alla fall inbokad på ett flyg på onsdag. Eventuellt kan jag få en tidigare flight om askmolnet flyttar på sig före det, men vi får se. Om jag har otur kommer jag mig inte alls iväg dit. Qui vivra, verra.

Förresten, rubriken är till för alla som nånsin har åkt RER i Paris, speciellt till Disneyland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar