onsdag 29 juni 2011

Bye bye Australia! Or not...

Nu är jag äntligen påväg mot Nya Zeeland, efter ett par dagars extra väntande. Sitter för tillfället på Brisbane Airport och försöker fördriva tiden på nåt sätt. Flyget från Cairns hit var ca en halvtimme försenat och nu verkar det som om flyget till Auckland är en timme försenat. Suck. Jag har ju "bara" 4 timmar att döda här till att börja med så varför inte lägga till en timme eller två? Och så skulle jag anlända kl 00.10 så gud vet när jag kommer fram till hostellet, men nu kommer jag ju dit en timme senare också... Om jag fick sova imorgon skulle det inte störa mig så mycket men jag åker ju iväg på busstour kl 8 på morgonen så det fixar ju sig inte heller.

Annars har jag inte sysslat med mycket under mina extradagar i Cairns. Jag har mest försökt fördriva tiden på ett så sparsamt sätt som möjligt, läs: slappa i hammocken med en bok. Det har dessutom regnat tre dagar i rad så jag har inte ens kunnat utnyttja tiden till att sola. Det mest spännande som hänt under dessa dagar var att brandalarmet på hostellet började tjuta kl 3 i natt. Hela hostellet vaknade ju förstås och kikade ut genom dörrarna och undrade vad som stod på. Det visade sig att det var en felaktig detektor som gav upphov till tjutandet. Så inte ens i natt fick jag sova ostört. Hmpf.

Nå, nu är jag i alla fall en bit på väg, så vi får hoppas att jag kommer mig fram. Tills vidare är det so long Australia men bara för en vecka. Sen är jag tillbaka. På samma flygplats. Igen. Jag har kommit fram till att under de här 5 månaderna i Australien kommer jag totalt att ha besökt Brisbane Airport 5 gånger. What?! Jag tycker ju inte ens om staden...

1 kommentar:

  1. Bra att det fixa sig med NZ, du kommer att ha sååå kul på touren!! Åkte just på en liknande i Highlands i 3 dagar, loved it!

    SvaraRadera