fredag 6 maj 2011

Andas in, andas ut...

Har spenderat de senaste två dagarna stressandes runt som en dåre och har knappt haft tid för lunch. Igår spenderade jag två timmar med att vika 260 flyers för frisörsalongen och sätta in dem i kuvert för att sedan slicka (jepp, du läste rätt) igen varje kuvert. Jag förstår att de behövde få det gjort men honestly, det är INTE mitt jobb. Sen ska det kockas ett par olika maträtter till middag och diskas och gud vet vad. Idag måste jag städa huset också för städerskan kommer inte. Jag misstänker, men hoppas att jag har fel, att de har avskedat den stackars tanten. De verkade inte vara helt nöjda med henne men har ju inte precis sagt nåt åt henne så att hon kan göra det bättre. Det är ju inte deras stil att kommunicera. Jag hoppas att hon kommer nästa vecka för annars måste jag börja städa varje fredag. Men det är ju bara två fredagar kvar efter denna så kanske jag överlever ändå. Idag har jag annars en ganska chill dag men förstås ingen bil. För tillfället har jag i alla fall internet men med min tur kommer N snart hem och hämtar modemet också... 19 dagar kvar, I can do this...

2 kommentarer:

  1. Jag antar att de i anställningsskedet var tal om att du alltid skulle ha tillgång till bil? Bloody hell, I feel for you mate!

    SvaraRadera
  2. Nå det är kanske en tolkningsfråga. De sa att jag kan använda deras bil när jag behöver den. Så i princip ja, men N for på jobb tidigt idag och R behövde bilen så han förde ungarna till skolan vilket betyder att jag blir utan. Men åtminstone har jag internet idag. Oftast tar N med modemet till jobbet också så då är det extra kul att inte ha bil...

    SvaraRadera