onsdag 11 maj 2011

Vinter

Vinter är kanske inte det första man förväntar sig när man åker till Australien, men nu är det nog officiellt vinter tycker jag. Den lägsta temperaturen i Canberra idag var -2 grader och det snöade i Hobart. Här i Queensland börjar det också bli kallt. Mitt rum känns som en frysbox när man vaknar på morgonen (ca 8 grader ute den tiden). Att jag har en hel vägg som består av fönster gör ju inte saken bättre precis. Snart får jag börja sova i min fleecetröja... Men det är bara 14 dagar kvar så jag överlever väl. Speaking of which, idag skickade jag iväg ett paket hem med lite kläder, skor, böcker och annat skräp som inte får plats i min väska. Det borde ta ca 2-3 månader för det att komma fram. Snacka om snigelpost. Men jag föredrog att betala 77 dollar istället för 177 dollar vilket var priset för ankomst inom 10 dagar eller vad det nu var. Jag kommer ju ändå inte att vara hemma då. Men förhoppningsvis kommer det fram samtidigt som jag. Det finns grejer där som jag kunde ha nytta av...

Anywho. Nu ska jag fortsätta att kolla in Glee (det är ett extralångt avsnitt och de sjunger Lady Gaga!). I'm such a gleek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar