fredag 27 maj 2011

I'm back!

Efter a series of unfortunate events som resulterade i att jag varit utan internet i en vecka är jag nu tillbaka i Sydney (Yay!) och har internet så nu är det hög tid för en blogguppdatering. Jag överlevde den sista veckan i Bundaberg även om jag under de senaste två veckorna har haft en dag ledig istället för fyra och i största allmänhet inte har njutit speciellt mycket av den tiden, men nu är det över. För intresseklubben kan jag också berätta att jag nog fick fredagkvällen ledig och den spenderades i Bundabergs barer (hade till och med ett impromptu dance battle med en engelsk (?) jappe. Askul!).

Hur som helst så är jag nu tillbaka i Australiens största stad, inga problem med flyg eller dylikt, förutom en liten delay i Brisbane. För tillfället bor jag hos Lucas, han som visade mig runt när jag först kom hit för 4,5 månad sedan. Han har ursnygg lägenhet och är jättesnäll och trevlig. Hur ofta får man middag, frukost och lunch kockad åt en (och jag behöver inte ens betala för nånting!)? Det är ganska skönt efter att ha kockat mat för en hel familj varje dag i 3 månader... Igår kom hans pojkvän David och bror med flickvän över på middag och vi hade riktigt kul så den här trippen kunde inte ha börjat bättre. Idag ska jag ut på stan och besöka W&T officen för att meddela att jag så småningom lämnar landet och så måste jag gå och klaga till en Vodafone store också. Jag har köpt en mokkula av dem men kan inte få den att fungera. Inte ens David the Geek kunde få den att fungera. Det enda vi fick ut av det försöket var en svenskalektion, vilket faktiskt kan vara användbart eftersom de ska på en månadslång svenskakurs i Stockholm i sommar! :D

Anyway. Nu ska det laddas upp ett par foton och förberedas inför dagen. Jag fattar inte att klockan är 7.30 och jag redan har varit uppe en timme eller så. Jag har ju inte ens några barn att packa iväg! Det är resultatet efter au pair-upplevelsen... Här i Sydney är det förresten höst/vinter nu vilket betyder att det för tillfället är ca 10 grader och det är en såndär härlig höstig stämning i luften. Lite kyligt men soligt och fint. Jag älskar det!

2 kommentarer:

  1. Detdär låter ju bra. När jag skriver dethär är klockan 9 på morron här och vi har också 10 grader (plus) och mulet, men går mot varmare tider. Du tycks ju ha skaffat dej diverse "nyttiga" bekanta där som kan hjälpa och ge husrum.
    Ha det bra ppå dina resor där!
    h. papp

    SvaraRadera
  2. Oj, lyxigt! Lucas kan nog det där med att skämma bort en :D Hälsa honom! (om du hinner läsa det här före du far)

    SvaraRadera