lördag 19 mars 2011

Saturday night

Vet ni det där avsnittet av Friends där Chandler säger "Saturday night! The big night! Date night! SATURDAY NIGHT! Sa-tur-day night!!" Joey: "No plans, huh?" Chandler: "Not a one"

Lite så har jag känt mig den senaste tiden. Inga planer whatsoever. Men idag vände lyckan! Eftersom jag fick kvällen ledig trots allt och eftersom vi aldrig kom oss ut igår kväll med Julia så bestämde vi oss för att ta det idag istället. Paige kunde inte komma, men hennes kompis Scott var med. Så nu känner jag en till person här i Bundaberg (that makes a grand total of...12 people)! Vi käkade pizza (den bästa pizzan i stan enligt Scott) som väldigt överraskande betalades av Scott (sen när händer sånt?!) och bestämde oss sedan för att gå på bio. Det blev "The Adjustment Bureau" (delvis för att det var det som visades till näst) och den visade sig vara helt bra. Lite i stil med "Inception" men lättare att följa med i. Helt bra med andra ord. Så all in all en helt jees kväll. Känns bra efter en vecka som denna.

Och just det ja. Fick mera vatten på kvarn angående min teori om att oberoende hur länge Nik och Rob säger att de kommer att vara borta så ska jag fördubbla den tiden för att få den riktiga tiden det kommer att ta. Idag sa de att de skulle vara tillbaka efter 1½-2 timmar. Först fyra timmar senare var de hemma igen (till saken hör dessutom att de ringde efter två timmar och sa att de skulle vara hemma efter en halv timme, vilket är den tid det tar att köra hem från stället de var på. Hur kan man kalkylera så fel?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar