måndag 21 mars 2011

E.R.

Nej jag menar inte tv-serien E.R. Jag snackar om emergency room på Bundaberg hospital. Där satt jag och väntade i 1½ timme i morse för att få en läkare att ta sig en titt på min rygg som inte blivit bättre sen onsdag då jag lyckades sträcka en muskel eller nåt. Läkaren var i alla fall trevlig men fick inte så mycket ut av besöket. Hon konstaterade att det antagligen är en muskel som är sträckt eller att nåt har hänt med en av diskarna. Eftersom inga nerver verkar vara i kläm så finns det inte så mycket jag kan göra annat än vila och äta ibuprofen tre gånger om dagen för att få bort smärtan och få ner svullnaden som antagligen finns där. Hur som helst så hjälpte det inte så mycket men vad kan man göra.

Det enda positiva med att ha en rygg som jag inte kan böja är att jag sitter och står väldigt rakt (om än lite stelt ibland) och att jag nu har en vecka ledigt. Vi kom överens om att det nog är det bästa att göra. Lite tråkigt kanske det blir i alla fall eftersom det ju är meningen att jag ska vila och inte ha kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar