måndag 28 mars 2011

Confessions of a shopaholic

Idag hade jag en ledig dag med bil och varmt väder utan regn! Almost too good to be true! Jag tog tillfället i akt och körde ner till centrum för en liten shoppingtur. Det blev en ganska stor shoppingtur... Jag kände mig lite som Rebecka Bloomwood i shopaholicserien. "Do I NEEEED this?" Njaaa, inte egentligen. Jag menar, det är 25 grader ute, jag behööööver ju inte direkt en fleecetröja, men det kommer ju att bli kallt nångång right? Och då kan jag behöva en fleece. Ja det kanske låter lite otippat, men fleecetröjan var faktiskt för Nya Zeeland-resan. Det kommer att vara ganska kallt när jag är där så en varm tröja kan nog vara bra att ha. Jag har bara en varm tröja, en huppari att dra över huvudet som dessutom är ganska krånglig att få på sig så jag tänkte att en zipup kan vara bra. Och annat som jag köpte var sånt som jag faktiskt behöver. Basplagg som behövde förnyas. Och så måste jag ju inhandla några souvenirer/födelsedagspresenter åt alla där hemma också. Det enda oplanerade (onödiga) inköpet var en resedagbok, men det tänkte jag att kan vara helt kul att ha sen när jag börjar röra på mig lite mer igen. Så att jag kommer ihåg alla ställen jag vart på liksom!

På eftermiddagen blev det dessutom en impromptu träff med Julia och Paige (och Scott). Jag och Julia åkte och kollade in deras nya lägenhet som är supernice. De har ett extra sovrum just nu eftersom hon som skulle flytta in där bestämde sig för att inte göra det after all, så om det inte innebar att jag skulle vara tvungen att betala hyra och mat skulle jag absolut flytta in! Nu hoppas jag bara att vi kan organisera en night out också. Eller filmkväll eller nåt så att jag kommer mig ut och umgås lite mer.

Men idag var en bra dag. Imorgon jobbar jag men sen har jag igen onsdag ledig. Payday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar