måndag 14 mars 2011

Day off. Or so I thought.

Eftersom det var söndag igår skulle jag ha varit ledig i normala fall, men eftersom Rob och Nik var ute på middag på lördag kväll och kom hem sent så ville de att jag skulle jobba igår på förmiddagen vilket jag också gjorde. På eftermiddagen åkte hela bunten till Niks pappa och stannade där till kvällen så jag fick nog hela eftermiddagen ledig. MEN, vädret var inget vidare och eftersom det var söndag var ju allting stängt, så jag hade inte så mycket att sysselsätta mig med. Alltså såg jag fram emot att ha en ledig dag idag och kunna get out of the house lite. Men nej. Istället är jag fast hemma, utan bil, i regnet. Tydligen hade en av Niks flickor på jobbet hamnat in på sjukhus (vet inte varför) så Nik måste jobba trots att hon annars skulle vara ledig. Det betydde att Rob förde Lily till skolan och tog bilen till jobbet (det ösregnade ju) medan Nik tog Declen med sig till jobbet eftersom han inte var riktigt frisk. Alltså, har jag ingen bil och är fast här hemma. And it gets better! Antagligen kommer Nik att lämpa av Declen här i nåt skede när han blir för uttråkad på jobbet vilket betyder att jag inte längre är ledig. Jag borde nog få nån annan dag ledig istället, så det jämnar väl ut sig, men lite irriterande är det i varje fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar