måndag 28 februari 2011

I guess there really is a hole...

Det finns ju då ett hål i ozonlagret rakt ovanför Australien. Därför är solen mycket starkare och farligare här. After all så har de ju ett av världens högsta skin cancer rates här. Anyway. Jag har inte riktigt tänkt på hur stark UV-strålningen egentligen är här men idag när jag kollade igenom tidningen så läste jag ju såklart vädersidorna också. Ni vet hur UV-indexet i Finland brukar vara kring 5 eller 6 de där riktigt fina sommardagarna? Nå, här är UV-indexet 12. Jepp, du läste rätt. 12. Holy guacamole! Och då är det officiellt den första höstdagen imorgon. Så jag antar att det där ozonlagret nog har en liten inverkan...

2 kommentarer:

  1. Minns du Riddos tal när ni gick ut högstadiet?!
    Solkräm av Rikard Wolff!!!! Sku passa bra nu!

    h. papp

    SvaraRadera
  2. Jo jag kommer nog ihåg. Dessutom påminde mamma mig om den för inte så länge sen.

    SvaraRadera