lördag 19 februari 2011

Stoppin' traffic

Nu har jag anlänt till Bundaberg och spenderat några dagar här, träffat familjen, vaktat barnen och så vidare, och allt har gått bra. Klart att de testar gränser och bråkar med varandra, men på det stora hela är de nog good kids. För tillfället är familjen på semester på the Gold Coast men eftersom de inte kunde få nån accomodation åt mig med så kort notis så stannar jag här i Bundaberg. Jag har huset för mig själv och tillgång till deras kakkosauto så det är lugnt. Jag var lite nervös för det där med körandet och undrade hur det riktigt skulle gå. Best case scenario så skapar jag inga olyckor eller nåt men alltför stora förväntningar hade jag inte. I vanliga fall tycker jag inte om att köra i städer jag inte känner till eller med bilar jag inte är van med, men nu kör jag i en stad jag aldrig har varit i förut, med en bil jag aldrig har kört tidigare (som dessutom är en right hand drive), och i vänstertrafik till på köpet! Första rundan var väl ingen succé direkt, jag körde bara runt kvarteret men lyckades ändå tappa bort mig och allt kändes bakvänt. Inga olyckor dock. GPS:en navigerade i alla fall mig hem igen. Igår och idag har jag däremot varit på lite längre rundor och jag måste säga att det går mycket bättre nu. Det där med att växla med vänster hand är fortfarande lite bakvänt, men annars går det helt okej. Jag måste säga att jag nästan är lite imponerad av mig själv!

Hursomhelst, än så länge har jag inte sett så mycket av själva staden. Hur mycket av intresse det nu sen finns att se här är ju en annan sak, men jag ska väl i alla fall kolla in centrum lite grann. Och så stranden så klart, den står på to do-listan för imorgon. Förhoppningsvis träffar jag lite annat folk här också så småningom. Just nu känns det lite ensamt efter att ha blivit van med Sydney och alla nya människor jag träffade där nästan dagligen. Jag hoppas Nikkis systers au pair kommer snart...

3 kommentarer:

  1. http://www.couchsurfing.org/group.html?gid=8329

    SvaraRadera
  2. Ja, sa ju redan att du nog är duktig på bilkörning så nog går det bra i vänstertrafik också och en främmande bil vänjer man sig förbluffande fort med. Varifrån är den andra au pairen då? Hur långt är det till beachen?

    h. papp

    SvaraRadera
  3. Jo körandet går nog mycket bättre nu. Den andra au pairen tror jag att är från Sverige om Nikki minns rätt, men hon har inte kommit än. Vet inte när hon anländer. Och till beachen är det nog en god bit, typ 15-2o km.

    SvaraRadera