måndag 14 februari 2011

Tillbaka i ruta ett

Eller det beror pa hur man ser pa saken antar jag. Tillbaka i ruta ett nar det komemr till jobbplaner, au pair-jobbet is back on the table. Men denna gang med mer framgang an tidigare. Det ar namligen inte bara tanken som ar tillbaka pa bordet utan ett riktigt jobb! Jag fick jobb som au pair hos en familj i Bundaberg, en liten stad pa ostkusten, och flyger dit imorgon. Allt gick sa fort att jag inte riktigt har hunnit fatta det annu. Forhoppningsvis funkar allt bra och jag stannar i nagra manader, till slutet av maj typ. Sen ar det dags att aka pa ostkusttrip. Nu blir det ju lite tokigt eftersom jag tankte aka fran Sydney till Cairns men nu flyger till mitten av smeten. Sen maste jag flyga tillbaka till Sydney och aka darifran upp till Cairns och sedan flyga tillbaka till Brisbane om jag inte far min New Zealand-flight andrad. Men allt ar ju oplanerat an, jag hinner ju andra mig 100 ganger fore jag aker nanstans. Anyway, det var det. nu ska jag fixa nagra sista grejer och sedan forsoka packa allt pa ett praktiskt satt. Sakert lattare sagt an gjort...

Och jo forresten. De senaste dagarna har jag delat rum med en flicka fran Kalifornien som akte till Las Vegas, partade lite for mycket och gifte sig med en framling. Hur manga har mott nan som faktiskt gjort det in real life? Det ni.

6 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet, hoppas det går bra!

    SvaraRadera
  2. Hej grattis till jobbet! Hoppas du trivs hos familjen! Vi kommer ner den 7e maj, kanske kan vi ordna så att vi stöter ihop någonstans på vägen? :)

    SvaraRadera
  3. Så det verkar vara helt allmänt att ha intressanta roommates på hostell i Sydney då ;)
    H: en som delade rum med nån vars WH-jobb var att strippa på klubbar :P

    SvaraRadera
  4. Fia: Det hoppas jag också! :)
    Lotta: På riktigt?! Då måste vi absolut ses! Vart nånstans planerar ni att åka? Jag kommer antagligen att vara i Bundaberg till slutet av maj och sedan åka tillbaka till Sydney och upp längs kusten till Cairns. Men vi måste ju träffas! Man vet ju aldrig när vi ses nästa gång. Hur länge ska ni stanna här förresten? permanent eller bara på visit? :)

    Jenni: Jo jag tror det är mera regel än undantag. Jag hörde också om nån som jobbade som strippa för att betala för sin utbildning eller nåt men vem var det månne som berättade om henne...? Hmm, kommer inte ihåg.

    SvaraRadera
  5. Helt på riktigt! :) Kan knappt tro det själv, att det äntligen händer. Hade väntat på mitt visum i ett halvår och var inte säker på när det skulle bli av. Har ett två-årigt visum som sen blir permanent (om vi uppfyller kraven vilket jag utgår från att vi gör) så planen är att stanna ett tag. Något år, kanske längre, kanske för alltid. :)

    Vi börjar i Goulburn, NSW hos svärföräldrarna, men sedan är planen att köpa en bil och ha bilsemester ett bra tag. Har inte riktigt bestämt när vi åker från Goulburn dock, beror på hur länge vi trivs med att crasha hemma hos svärföräldrarna och hur fort vi hittar ett bra fordon. Härligt med så lösa planer för en gångs skull. :)

    SvaraRadera
  6. Coolt! Men om ni stannar här för alltid så måste ni i alla fall komma och hälsa på till Finland lite nu som då ;) Men vad kul! Vi måste ju ses i nåt skede då. Vi kan ju höras lite mera när ni vet mera om era planer. Mina är så pass lösa för tillfället att jag nog vet ungefär när jag åker tillbaka till Sydney och när jag lämnar landet, men inte så mycket mera om när jag är var mellan de datumen så det ska säkert gå att ordna nåt :)

    SvaraRadera