tisdag 1 februari 2011

Bondi Rescue, help me!

Guuud vad här är varmt! Hörde just på radion att det är 41 grader varmt. Jag trodde jag skulle smälta bort då jag kånkade min 20 kgs (om inte mer) rinka genom Sydney imorse. Turligt nog gjorde jag inte det, utan kom fram till hostellet Bondi Beachhouse in one piece så att säga. Sedan dess har jag bara åkt in till stan och kollat lite grejer på Work & Travel, handlat frukost och legat på takterassen och solat. Jag funderade på att gå ner till stranden men orkade inte. Snart ska jag hoppa i duschen (för typ tredje gången idag) och sedan äta en free meal på den lokala puben. Imorgon är det jobb som gäller. jag hoppas verkligen att de har air condition på det stället för annars kommer jag att smälta bort. Det är inte så bra med air conditionen här på hostellet så förhoppningsvis överlever jag natten.

Och FYI, mina planer för tillfället är jobb i Alice Springs. Det ni!

3 kommentarer:

  1. "Fa ut å jobba nånstans i bushen, typ Alice Springs eller någå :P"
    "Nå int far ja nu kanske dit ändå..." :D niinpä! men efter det är du säkert ganska så immun mot hettan sku man tro!

    SvaraRadera
  2. Nå det var nog inte alls mina planer men inte var ju Tasmanien heller det så. Man kan ju ändra sig! Men som sagt, jag vet ju inte om jag får jobbet, ännu har jag inte hört nåt och jag litar inte riktigt på att de fortfarande söker nån...

    SvaraRadera
  3. Ändra dig så ofta du vill medan du kan, du får göra långsiktiga planer så det räcker sen när du är tillbaka i Finland :)

    SvaraRadera