lördag 5 februari 2011

It's getting hot in here, so take off all your clothes...

Den låten kommer alltid att påminna mig och skribaveckoslutet på Koupo, men den är ganska passande nu också. Här är nämligen ganska varmt idag. Igår var det helt okej, antagligen kring 30 grader, men idag är det 42 grader igen. Ganska varmt alltså. Det blåser nog ganska bra men till och med vinden är het så den svalkar inte så mycket. Jag såg fram emot en luftkonditionerad buss hem från jobbet idag efter att ha traskat en god bit i hettan, men förstås krånglade luftkonditioneringen på den bussen jag åkte vilket betydde att det var 37 grader varmt i den också. Chaffisen kollade. När vi kom till Bondi Junction (efter en busstur på kanske en halvtimme med goda 10-15 minuter kvar) säger han att vi alla måste stiga av och vänta på nästa pga att bussen var för varm. Great. Men sånt är livet.

Igår var jag på job hunt också. Det gick sådär. Med lite tur får jag nåt jobb inom den närmaste framtiden. Den senaste planen är alltså att få ett jobb här i Sydney. Gärna i Bondi där jag bor för tillfället. Jag pratade med en jappe som jobbar för Surf Camp häromdagen och det visade sig att vi både var på lägenhetsjakt. Så man vet aldrig, kanske jag end up living with him. Han tog mitt nummer och skulle ringa om han hittar nåt passligt med ett extra sovrum som han inte behöver. Han är riktigt trevlig och rolig så jag skulle inte ha något emot det.

4 kommentarer:

  1. Ohoj Fjalar! Helt otroligt att du är där nu!Hur länge ska du vara på resande fot? Glöm inte solkrämen, mycket vatten, kameran och humöret under upplevelsens gång! Enjoy!!!
    Kram // Sanna

    SvaraRadera
  2. Tjeeenare! Jag ska vara har i den har delen av varlden i 6 mander totalt sa ungefar 5 och en halv kvar nu. Jag ar i Australien till mitten/slutet av juni, sen aker jag till Nya Zeeland i lite pa en vecka och sen Singapore i 4 dagar. kameran, solkramen, vattnet och humoret ar nog med sa inga problem dar :) Hur har du det? Allt val hoppas jag :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hola!
    Sweet! Men Singapore var lite otippat, åker flyget därifrån eller hur kommer det sig? Jag mår super! du tar down under tour, jag tar scandinavia tour. Kom just hem från Malmö och kände mig lite av den finare sortens studerande då jag drog och spenderade en eftermiddag i Danmark. Helt vår där i söder! Kunde cykla och ha picnic på stranden. :) Hoppas det går bra med jobbsökandet!
    Besos.
    /S.

    SvaraRadera
  4. Ooja! Ganska sweet med Skandinavien tour ocksa! Eftermiddag i Danmark later ju inte sa daligt. och jobbsokandet gick riktigt bra. Jag fick jobb som au pair hos en familj pa ostkusten. Flyger dit imorgon :D jihuu! Ha det bra! Kram :)

    SvaraRadera