söndag 27 februari 2011

Solen i ögonen

Nu har jag bott i Bundaberg i ungefär en och halv vecka och saker och ting går helt bra. Jag har inga problem med körandet, jag kommer överens med barnen för det mesta och börjar få nån sorts rutin. Söndag och måndag är mina lediga dagar i normala fall så idag har jag inte gjort speciellt mycket. I morse stuvade jag in surfbrädan i bilen, satte Foo Fighters på full volym (okej, inte full volym, men ganska högt) och styrde kosan mot stranden. I love my life! :D Tyvärr var det inget vidare med vågorna idag. Bara minivågor, och de bästa vågorna var dessutom i simzonen så det hjälpte inte direkt. Men jag låg bara och guppade och chillade på brädan istället. Det var ju inte så tokigt det heller. Just working on my tan... :P För övrigt är det ganska varmt här för tillfället. Sol varje dag och kring 30 grader. Just to rub it in. ;)

Kring lunch kom Nikkis syster med barn och ny svensk au pair (Julia) och hälsade på så barnen har underhållit sig själva och jag träffade äntligen nån i min egen ålder. Så nu har jag nån att hänga med! Dessutom åker de till England i två veckor på tisdag medan Julia blir kvar här så hon har inget emot lite sällskap. Jihuu!

Imorgon vet jag inte vad jag hittar på, men jag tror att Nikki är ganska ledig och hon tyckte att om vi inte hittar på nåt annat så åker vi in till hennes jobb (hon har en frisörsalong) och fixar lite med mitt hår. Hon undrade om hon kan använda mig som modell för håruppsättningar och dylikt och det har jag absolut inget emot. Dessutom får hon gärna trimma min kalufs. Den börjar se lite tufsig ut. Den har inte sett en sax sedan Frank Provost tog sig en snabb titt på den i oktober...

Och så dagens irritationsmoment (och I-landsproblem). Spotify är inte tillgängligt i Australien! Det har påpekat att min profil inte matchar min location flera gånger men varje gång jag försöker ändra land och postkod så finns det bara Finland som alternativ. Idag ville det inte alls logga in om jag inte ändrade det så jag kollade upp saken och japp, det var som jag fruktade. Spotify finns inte i Australien. Så nu var jag tvungen att UPPGRADERA till Spotify Unlimited och BETALA 4,99€/månad för att kunna lyssna. Voj herrejesus. Vart är världen på väg...?

6 kommentarer:

  1. Haha där ser man, bra klarade man sig utan spotify förut, men nu när man är van fattar man inte hur det gick... Kommer snart att vara samma med min telefon tror jag...
    Har du annars skaffat egen surfbräda, eller är det familjens?

    SvaraRadera
  2. Nä jag har inte skaffat egen. Det är en som pappan har lånat från jobbet tror jag, men jag får använda den så mycket jag vill. Han har nog en egen också så det finns två stycken i hushållet. Skulle nog vara lite kul att ha en egen sen när jag åker upp längs kusten (istället för att hyra hela tiden) men det kan bli lite knappt med tid att göra sig av med den före jag flyger till NZ... Plus att de ändå kostar en hel del...

    SvaraRadera
  3. Hej! Här är din österrikiska-läsare (eller var jag nu bor enligt din karta). Måste bara kommentar så att du i fortsättningen kan spara 5€/mån. Du kan alltså använda Spotify Free var helst i världen om du ber någon i Finland logga in på ditt konto typ varannan vecka.
    H. Petra, från andra sidan Regnbågen :)

    SvaraRadera
  4. Ajja! Det hade jag inte ens tänkt på! Men det är nog okej att betala 5 euro, jag slipper ju alla jobbiga reklamer... :P Men vad kul att höra av dig! Vad gör du i Österrike? Jag funderade nog att vem är det här riktigt, förrän jag såg ditt namn :D Hur hittade du min blogg?

    SvaraRadera
  5. Jo, de e väl fördelen med att betala. Men snål som jag är så försöker jag tåla reklamen.
    Är på ett års utbyte här i Linz, Österrike. Nu i vår ska jag studera måttligt och försöka resa runt i Europa lite mera.
    Bra fråga nästa fråga, angående hur jag hitta din blogg. Fundera på det när jag kommentera förra gången. Jag kommer bara ihåg att jag ha prata med nån att du har en blogg, men tror jag hade hittat den redan då. Jag har nog bra minne, men de är kort ;)

    SvaraRadera
  6. Haha! Nå det spelar inte så stor roll hur du hittade den, kul var det i varje fall :) och utbyte är ju också kul. Speciellt när man får resa lite på sidan om ;)

    SvaraRadera