tisdag 26 oktober 2010

Yes weekend!

Detta veckoslut hade jag en extra lång ledighet. Fredag, lördag och söndag ledigt, lyx! Dessutom var syster yster och Sofie på besök (egentligen var det orsaken till att jag hade ett extra långt veckoslut) så det gjorde ju saken ännu bättre. Men tre dagar är inte riktigt tillräckligt för att hinna se Disneyland och Paris, men jag tycker att vi lyckades ganska bra ändå. Torsdag var det shopping i Val d'Europe som gällde eftersom jag jobbade på kvällen, och på fredag gick vi till parken. Även om vi stannade där ända från att de öppnade tills de stängde (10-19) så var det inte riktigt tillräckligt men mycket hann vi med. Vi såg ungefär alla shower vi kunde se,

(Jag: Så vilka shower vill ni se?
Frida: Alla!)

bongade prinsessor, Jack Sparrow och diverse andra karaktärer, åkte attraktioner och åt på Blue Lagoon. Dessutom bestämde vi oss för att gå till Studios på lördag förmiddag och sedan åka till Paris efter det. Lyckades till och med övertala dem båda att åka Hollywood Tower of Terror (de var så rädda! :D) så det var en succé. Tyvärr var Crush's Coaster sönder så den kunde vi inte åka, men vi tog foto med Buzz Lightyear så that made up for it :P

I Paris hann vi med Triumfbågen, Eiffeltornet (ända upp till toppen!), Champs-Élysées, Sacre Coeur och Montmartre, le Louvre, les Tuileries, Notre Dame, Île de la Cité, Île Saint-Louis, båttur på Seine, träff med Harper, träff med Nadja och mycket mer på en och en halv dag, vilket är ganska imponerade om jag får säga det själv.

Ett bra veckoslut var det nog, men nu är jag ganska utmattad trots att jag har varit på "repos" (=vila). Men jag har bara fyra dagar jobb kvar och så är jag ledig igen! Och då är det Halloween med Lorna som gäller! Yey!

Till slut några bilder från ovannämnda veckoslutsäventyr i Paris...


Eiffeltornet by night


Kiva bro. Jag har för mig att den är med i Inception...


Montmartre


Utsikt från Eiffeltornet


Jag och syster yster framför Eiffeltornet (obviously)

3 kommentarer:

  1. Det syns på mössorna att ni är syskon.....

    pappa

    SvaraRadera
  2. Nå faktiskt imponerande, ni har nog inte latat er iaf! :)

    SvaraRadera
  3. Nope, pas du tout. Men själv tyckte jag att vi inte gjorde nåt och tog det jättelångsamt, men det är väl bara för att jag redan har sett allt... :P

    SvaraRadera