lördag 16 oktober 2010

London baby!

Som min käre vän Joey Tribbiani skulle säga. Igår bokade jag flyget "hem". So far har jag bara bokat ett flyg till London... Måste ju hälsa på alla mina vänner där. Egentligen bor inte så hemskt många i London men de har alla bestämt sig för att komma dit när jag är där. Jag tror att ingenting jag nånsin postat på Facebook fått så mycket respons som det här. Möjligtvis kunde rekordet slås om jag ändrade min relationship status till "In a relationship" men nu syns ju inte min relationship status överhuvudtaget så det kan jag ju inte göra. Hur som helst, jag annonserade denna nybokade flygbiljett till omvärlden och passade samtidigt på att tagga alla engelsmän och -kvinnor i denna statusuppdatering så att de säkert skulle märka det. Jenni visste redan om det eftersom jag bokningsagnstade med henne och hon erbjöd sig genast att komma och möta mig till flygfältet. En timme senare får jag ett telefonsamtal från en utländsk nummer jag inte känner igen.

-Fanny
-Aaaah! Hahaha!
*Vem är det här riktigt?!*
-Fanskaaa!!
-Oh my god! Chris!?
-I just saw your Facebook status and I had to call! Are you really coming to London??

Chris måste alltså ringa från England för att vara riktigt säker på att jag faktiskt var på väg till London. Därefter krävde han alla detaljer om min flight för att veta var han ska befinna sig när jag anländer (som ni kan se så förväntar jag mig en mindre välkomstkommitté på plats vid det här laget). Plus att jag efter detta korta samtal också hade nånstans att sova.

-Where are you staying?
-I don't know yet.
-Well you're staying with me then!

Ginger-Chris tyckte att alla skulle ta sig till London för att partaja när jag kommer dit, och idag fick jag ett meddelade av Danielle om att hon och Emily funderar på en daytrip till London när jag är där. Enda minuset är att Nicole inte har möjlighet att komma till London då och inte kan komma till Stockholm veckan efter heller. Nu måste jag bara boka ett flyg från London till Helsingfors...

Övriga nyheter är att jag köpte en ny rock idag. Just in case att intresseklubben vill anteckna. Det börjar bli lite kallt här nu också och jag vill inte frysa, även om jag inte var så hemskt pigg på att sätta 80 euro på en rock när jag har rockar i Finland. Men den är i alla fall fin. :)

Idag är jag ledig, men imorgon jobbar jag trots att jag vanligtvis är ledig. Istället är jag ledig fredag, lördag, söndag nästa vecka när syster yster är här (so excited!!). Veckoslutet efter det är det Halloween och då är Lorna här på visit. Sen är det bara ett vanligt veckoslut och efter det måste jag packa för sen är det London baby! och au revoir la France! :D

Oj oj. Detta blev ett långt inlägg. Nu borde jag kanske göra nåt produktivt som att inmundiga nåt ätbart (tror inte att en macaron och en kaffe innehåller tillräckligt med kalorier för att hålla mig vid liv hela dagen), tvätta lite kläder och säga upp mig från jobbet (sådär i förbifarten. De vet nog redan om det men jag måste skriva ett officiellt brev också. Google here I come!).

7 kommentarer:

  1. Haha kanske din välkomstkommitté borde ordna möte i förväg och pyssla ihop en massiv banderoll med ditt namn på ;)

    SvaraRadera
  2. Absolut! Eller så int. Tror det skulle bli lite för embarrassing. Jag har en känsla av att vissa personer kommer att vara jätteoverexcited att se mig i alla fall... :D

    SvaraRadera
  3. Så om jag ser nån lustig typ som är så till sig att han hoppar upp och ner av iver från den stunden då det visas att flyget har landat, så vet jag vem det är? :P

    SvaraRadera
  4. Jepp! Och helt seriöst så skulle jag inte vara förvånad om han faktiskt gjorde det... :D

    SvaraRadera
  5. Fanny, när är du i London?! :)

    SvaraRadera
  6. Den 15:e november till typ 19:e. Har inte bokat flyget hem ännu men det blir antagligen då.

    SvaraRadera
  7. okej, äsch då, för jag är där 28-30 nov... :)

    SvaraRadera