torsdag 26 augusti 2010

Until death do us part

Igår fick jag ett CDI-kontrakt här på Disney. Det betyder i princip att jag kan stanna här för resten av mitt liv om jag så vill. Lite skrämmande och spännande på samma gång. Jag har inte riktigt hunnit förstå det ännu. En liten trip hem blir det i alla fall före jag börjar. En veckas semester och så är det tillbaka till Frankrike som gäller. Ny arbetsplats blir det också. Jag ska jobba på Yacht Club, en restaurang i ett av Disneys hotell, Newport Bay Club. Och så ska jag flytta också. Stannar nog kvar i la Boiserie men flyttar till en lägenhet för fyra istället. Finally ett vardagsrum! Yey! Många förändringar alltså. Men det som ändå är kul är att några andra från Blue Lagoon också ska stanna, men byter också arbetsplats, så det finns ändå några stycken kvar som jag känner. Och så kommer ju Harper att vara i Paris.

Igår åt jag lunch på Rainforest Café, mums!, och middag på Blue Lagoon. Vi tänkte att man ju måste prova på maten där också och inte bara påstå att den är god... Men gott var det nog! Och så blir man behandlad som värsta VIP-gästen när man jobbar där... Alltid ett plus :P Ikväll blir det en drink på Planet Hollywood, imorgon last night out in Paris med Blue Lagoon teamet före alla åker hem, och på söndag är det Ticketing End of Summer Season Party som gäller. Jag jobbar ju inte i ticketing men eftersom jag ändå är kvar så får jag nog komma. Det är ju ändå Chris som ordnar det så om jag inte dyker upp lär jag nog få höra om det. Party every day med andra ord. Man måste ju passa på nu före alla åker iväg.

Till sist en bild på mig i min costume. Den är så tjusig så. Om några dagar byts den ut mot en ny jag måste ju passa på att visa hur jag sett ut hela sommaren... :p

7 kommentarer:

  1. Hmm, om det inte är ni som har dom gula eller grön/turkosa kjolarna (med vita blommor?), vem är det då?

    Haha Rainforest Café är helt coolt, när det åskar och har sig där inne :)

    Och akta nu, jag har hört om flera som åkt dit för några månader, men som sen fastnat för evigt då dom fått CDI, kanske det ingår nån hjärntvätt i paketet... ;)

    SvaraRadera
  2. Det är nog i Blue Lagoon man hittar dem, men det är hostessarna som har dem, inte servitriserna.

    SvaraRadera
  3. Vilken stass!!! Kunde nästan tro det nån sorts maskerad på gång!!!

    pappa

    SvaraRadera
  4. STOR 'like' till avtalet och till att du kommer hem på besök :) men dislike till den blommiga kjolen. int kommer du väl att klä dej i reatyg från jättirätti i all framtid?

    SvaraRadera
  5. Pappa, det här är Disneyland. It's all about the spectacle.

    Emilia: Jej! Och nej, jag kommer definitivt inte att klä mig i jättirättireatyg för all framtid. Tydligen kommer jag inom den närmaste framtiden att vara nån sorts sailor. Kan bli intressant. Bildbevis coming soon on a website near you! :P

    SvaraRadera
  6. Åååh Fanny är så glad för din skull!
    Vad betyder nu allt detta,ska du stanna där For Good? Typ ett halv år eller så? Det måste kännas skönt att äntligen ha lite klarare vyer på framtiden. Önska det mig med! :)
    Ha det så kul i fortsättningen också,njut och upplev!!

    Kram Sanna thealmostswedishpersontobe

    SvaraRadera
  7. Aaaaw! Tack tack! Jag vet inte hur länge jag stannar, men inte längre än till jul i alla fall. Jag önskar klara framtidsplaner för dig så mycket jag bara kan så jag hoppas de dyker upp inom en snar framtid :)

    SvaraRadera