söndag 15 augusti 2010

Regn och flunssa

Idag regnar det. Det passar ganska bra med min sinnesstämning för tillfället. Jag har lyckats bli sjuk igen. Snorig, hostig och slemmig i halsen. Flunssa med andra ord. Det känns bra att det inte är strålande solsken och 30 grader varmt för då känner jag mig alltid skyldig att vara på gott humör och all shiny and sparkly. Vet inte varför. Men om det regnar och är kallt så tycker jag att det känns helt okej att vara lite sjuk. Men förstås ska jag ju jobba idag. 16 till midnatt. Men jag tänkte faktiskt göra nåt produktivt före det. Ett par av de andra flickorna är lediga idag så jag tänker övertala dem att hjälpa mig städa lägenheten. Det behövs. Igen.

Ändra kontrakt-projektet går sådär. Jag har försökt få reda på nåt i över en månad nu, och jag mailade en typ på Castingen som föreslog att jag skulle gå och träffa Casting-teamet på onsdag då de är i Imaginations (backstage i Disneyland). Det tyckte jag ändå att var ganska sent (10 dagar före mitt kontrakt tar slut) så jag gick till Castingen i Fantasia i förrgår. Där sa de att om jag vill stanna på samma ställe som nu ska jag tala med min manager (det vet jag redan att inte går) men annars ska jag gå till Imaginations på onsdag. Så det tidigaste jag kommer att få veta nåt är på onsdag. Great. Just nu skulle jag bara vilja veta om jag kan stanna längre eller inte, var kan jag få veta senare. Men det verkar i alla fall som om jag kan stanna längre men med det här stället vet man ju aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar