fredag 20 augusti 2010

På västfronten intet nytt

Eller hur den där boken nu heter. Lite sådan fiilis just nu. Har fortfarande inte fått nån klarhet i om jag stanna här längre eller inte. Men jag borde få veta nåt före mitt kontrakt tar slut. SÅ det är ju alltid positivt. Men man tycker ju nog att man kanske skulle kunna ha castingen för dem vars kontrakt tar slut i slutet av augusti lite tidigare än 18 augusti eftersom det tar dem ett par veckor att komma fram till om de vill ha en eller inte. Fransk administration...

Annars har jag lyckats dra på mig en förskräcklig hosta. Min drick-massor-med-te-kur har inte haft nån effekt so far så idag inhandlade jag lite hostmedicin. Jag har en känsla av att den inte kommer att ha någon effekt whatsoever. Det är som att dricka honung. Förfärligt. Men man kan ju alltid hoppas på det bästa.

I förrgår åkte Madli hem. Det var så ledsamt och fick en att inse att vi alla snart kommer att åka hem eller åtminstone inte alla vara tillsammans mer. Höh. Men idag är det födelsedagsfest som gäller. Gånger två tror jag till och med. På lördag är det avskedsparty igen. Och på onsdag är det last night out in Paris som gäller. Får se vad allt jag själv orkar med. Men skulle nog vara kul att se alla från jobbet en sista gång...

Dagens citat:

Ginger-Chris ser min profilbild (jag och Lorna) på Facebook:
Chris: Is that Taylor Swift??
Jag: Yeah, I just happened to run into her on the RER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar