torsdag 12 augusti 2010

Made in Sweden

Idag gjorde jag en utflykt till Ikea med några svenskar. I love that store! Det kändes som att komma hem. Jag köpte en diskborste, skärbräde, och några slejvor och sånt till köket. Gud vad jag har saknat sånt! Här finns ju ingenting! Därför har jag inte orkat laga nån mat heller. Men nu kanske det blir lite mer kockande. Och så köpte jag en spegel också. Vi har alltså bara en spegel här. Den finns i badrummet. Vi är fyra stycken som delar på det. Så fort nån ockuperar badrummet finns det ingen spegel. Och även om den inte är ockuperad så är den inte en helfigursspegel vilket kan vara ganska irriterande. Men nu har vi en! Och den kostade bara 10 euro! Delar vi på det så blir det ju ingenting! Jeij!



På vägen hem stannade vi i Toy Story Playland också. Idag var inte Parachute Drop öppen men RC Racer var det! DEN var bra! Hur kul som helst. Ni vanliga dödliga får vänta tills på tisdag för att åka de nya attraktionerna men det kanske ni kan stå ut med. Nu ska jag baka lite muffins (och använda min nyinhandlade slickepott!) och äta dem tillsammans med lite svensk flädersaft från Ikea. :P

4 kommentarer:

  1. Vart har dom stoppa Toy Story Playland? Jag har också planerat in en IKEA utflykt, köttbullar namnam!

    SvaraRadera
  2. Helt bredvid ima. Lite inklämt men det kanske funkar. MEN, man ser typ hela backstage från Parachute Droppen. Vilket är lite dumt...

    SvaraRadera
  3. Har dom tagi bort någå annat då? Jag antar att det hör till WDS? Jåå, dom verkar inte hålla sina egna "keep up the illusion"-regler med sånt där... Barnen ser huvudlösa Kalle Ankor & dyl och blir traumatiserade för livet :P

    SvaraRadera
  4. Jo det hör till WDS men de har nog inte tagit bort nåt annat. De har bara utvidgat.

    SvaraRadera