tisdag 23 november 2010

Home sweet home

Jag ber om ursäkt för uppehållet på bloggen. De senaste dagarna har jag spenderat i London, och, tro det eller ej, i Finland! Det betyder att jag har haft lite annat för mig än att uppdatera denna sida. Nu anser jag mig dock ha tid att göra också det, so here it goes.

London var fabulöst på alla sätt och vis och jag saknar det redan. Jag landade på måndag kväll då Jenni var vänlig nog att möta mig på flygfältet. Sedan sökte vi oss in till centrum där vi träffade Chris och åt sushi. Sedan var det bara att söka sig till södra London och hem till Chris där jag alltså bodde. På tisdag var det sightseeing med Jenni som gällde (Tower of London, Tower Bridge, Big Ben, Covent Garden, Buckingham Palace, St. James's Park mm bockades av på listan). Onsdag var shoppingdag med Emily och Danielle även om det inte var så mycket som inhandlades. På kvällen gick jag och Chris ut en stund, först till hans student union (helt klart en av de bästa i världen ned utsikt över Themsen!) och sedan till en klubb runt hörnet. Musiken var dock ingen höjdare så vi gick tidigt. Lika bra det eftersom jag åt brunch med Jenni på The Breakfast Club på torsdag före hon åkte iväg till Cardiff. Mötte Chris, lekte lite på Science Museum och shoppade på Oxford Street. Medan jag sörplade på en Chai Tea Latte på Starbuck's såg jag Dannii Minogue skynda till sin bil följd av en hel hög security och fans.

På fredag var det bara att packa och ta sig till flygfältet. Förstås hade det ju hänt nån trafikolycka just på den vägen vår buss körde vilket betydde att vi måste gå sista biten (tur att Chris hade Iphone med GPS). Det betydde också att jag måste byta metrolinje (och förstås på en station utan rulltrappa mellan perrongerna), vilket gjorde resan extra lång och invecklad, men jag kom fram till Heathrow just passligt två timmar före avgång så inga problem där.

Nu är det bara att jobba, skriva och fira jul (och litet till) och så bär det av igen. Denna gång till Australien. Eventuellt blir det nåt inlägg före det, men annars blir det nog paus här för ett par månader. À bientôt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar