måndag 17 januari 2011

Long time, no see

Nu är det väl dags att starta upp bloggen igen. Denna gång bär det av till...Australien! Till att börja med. Sedan blir det nog Nya Zeeland och Singapore också, men det är först i juni/juli. Hur som helst. Flyget borde lyfta kl. 16.20 från Helsingfors-Vanda idag och så dyker vi ner i München och Abu Dhabi förrän vi landar i Sydney. Med vi menar jag förstås resten av passagerarna. Jag åker ju iväg ensam denna gång också. I motsats till förra gången så har jag denna gång inte riktigt någon plan alls. Jag har inget jobb och ingenstans att bo efter de första fyra nätterna, så det kan bli intressant. Men det löser sig. Jag kommer ju att befinna mig i det chilligaste landet på planeten typ.

Packandet gick över förväntan, och allt rymdes i min rinka. Jag har ju förstås inte speciellt mycket grejer med mig så det kanske inte var så konstigt när det kommer till kritan. Nu är det bara att börja döda tid (har en god stund på mig förrän jag är framme in the kingdom of oz)...

1 kommentar: